پیش‌بینی افزایش مسافران نوروزی به دلیل بازگشایی زاینده رود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی ازدحام جمعیت در ایام نوروز به دلیل بازگشایی آب زاینده رود، تمهیدات مناسبی برای رفاه حال گردشگران از جمله افزایش گیت‌های ورودی باغ فدک در نظر گرفته شده است تا اسکان مسافران با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در  جمع مدیران حوزه خدمات شهری، ضمن تشکر از رییس جمهور به منظور دستور بازگشایی آب زاینده رود در ایام نوروز اظهارکرد: شهر اصفهان با دارا بودن جاذبه‌های ارزشمند تاریخی، همواره به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود و زاینده رود به عنوان شاهرگ حیاتی این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بازگشایی زاینده رود در نوروز ۹۸ موجب شور و نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری در این شهر خواهد شد، خاطرنشان کرد: جاری بودن آب زاینده رود در ایام نوروز علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی میان مردم اصفهان، رونق گردشگری و افزایش رضایتمندی مسافران نوروزی را در پی خواهد داشت.

امیری با اشاره به آمادگی اصفهان به منظور میزبانی از گردشگران نوروزی اظهار کرد: کمیته‌های مختلف در ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با همکاری یکدیگر و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی در سطح استان، آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی را دارند.

وی گفت: به محض اطلاع از دستور رییس جمهور به وزارت نیرو مبنی بر جاری شدن آب زاینده رود در ایام نوروز، اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با کمک سازمان خدمات موتوری در حال آماده سازی بستر زاینده رود برای بازگشایی آب زاینده رود هستند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در پنج ورودی شهر اصفهان یعنی در چهار طرف شهر، ستادهای هدایت و اسکان از مسافران استقبال خواهند کرد و به منظور مدیریت اسکان مسافران و پیش‌بینی افزایش جمعیت بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود از تمام ظرفیت هتل‌ها، مهمانپذیرها، مدارس سطح شهر، منازل استیجاری دارای مجوز استفاده شود، همچنین تعداد زیادی از خوابگاه‌های دانشجویی و همچنین بیش از ۴۰ سالن ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی مجهز می‌شوند.

امیری بازگشایی آب زاینده رود را عاملی برای افزایش حضور مسافران و گردشگران در شهر اصفهان دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود که حجم مسافران نوروزی تا دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش یابد و برای استقبال از مسافران نوروزی باید به نسبت اماکن اسکان، نیروهای انسانی در بخش های مختلف را افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخگوی خواسته‌ها و نیازهای گردشگران باشیم.

وی با اشاره به اینکه باغ فدک به عنوان تنها مکان اسکان روباز موقت اصفهان با امکانات مناسب تفریحی و خدماتی آماده استقبال از مسافران است، گفت: با توجه به پیش بینی ازدحام جمعیت در ایام نوروز به دلیل بازگشایی آب زاینده رود، تمهیدات مناسبی برای رفاه حال گردشگران از جمله افزایش گیت‌های ورودی باغ فدک در نظر گرفته شده است تا اسکان مسافران با سرعت بیشتری انجام شود.

کد خبر 369869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.