دولت‌ها حق دانشگاه آزاد را ضایع می‌کنند

شهرضا – معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت: بودجه و اعتبارات دانشگاه آزاد با کارکردهای آن متناسب نیست و حق آن ضایع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرزاد احمدیان امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا، بزرگترین واحد دانشگاهی در جنوب استان است که در بسیاری از رشته‌های علمی مانند علوم سیاسی و شیمی و در مقطع دکترا، جزو برترین‌ واحدهای دانشگاهی استان و کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از ۷۰ عضو هیئت علمی این دانشگاه، ۱۰ نفر دانشیار و پنج نفر استادتمام هستند، این در حالی است که پرونده ارتقاء علمی سایر اساتید نیز در حال تکمیل است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه این واحد دانشگاهی در سه حوزه فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه، فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: باتوجه به بازدهی علمی بالا، در همه دولت‌ها برخورد خوبی با این دانشگاه نشده و حق آن ضایع می‌شود.

احمدیان با انتقاد از بی‌توجهی به دانشگاه آزاد، اضافه کرد: این دانشگاه با اعتبار سالیانه ۲۰ میلیارد تومان اداره می‌شود که همه آن از درآمدهای خود دانشگاه است، این در حالی که دانشگاه اصفهان سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد.

وی یادآور شد: متأسفانه قوانین و مقررات دولت‌ها در جهت تضعیف دانشگاه آزاد بوده است و گاه و بیگاه با ابلاغ بخشنامه‌ها یا مقرراتی سد راه فعالیت‌های این دانشگاه می‌شوند.

کد خبر 369867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.