رتبه سوم استانی برای دانشگاه آزاد شهرضا

شهرضا – رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: این دانشگاه در شاخص webometrics در جایگاه سوم استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرید نعیمی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران این شهرستان، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در حال حاضر در ۱۱۰ رشته تحصیلی دانشجو می‌پذیرد و در ردیف برترین واحدهای دانشگاهی استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: چهار هزار دانشجوی این دانشگاه در ۱۵ رشته دکترا، ۶۵ رشته کارشناسی ارشد و ۳۵ رشته کارشناسی تحصیل می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با بیان اینکه ۶۹ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه مسئولیت آموزش دانشجویان را عهده‌دار هستند، یادآور شد: تاکنون بیش از ۹۸۰ مقاله علمی توسط اساتید این دانشگاه منتشر شده و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مرتبه به این مقالات ارجاع داده شده است.

نعیمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در شاخص webometrics در جایگاه سوم استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه از نظر شاخص h-index رتبه ۲۹ را در بین واحدهای دانشگاهی به خود اختصاص داده است.

وی از کسب رتبه برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در استان اصفهان در سال ۹۷ در زمینه تحقیقات خبر داد و افزود: این واحد دانشگاهی در رشته‌های شیمی و علوم سیاسی در شمار برترین واحدهای دانشگاهی استان و کشور قرار دارد و در سایر رشته‌های علمی نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: این دانشگاه باهدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی اعضای هیئت علمی به بخش‌های تولیدی و خدماتی جامعه، ارتقاء جایگاه و موقعیت دانشگاه در اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی متفاوتی با زمینه‌های موضوعی تخصصی تاسیس کرده است.

نعیمی ادامه داد: فعالیت دانشگاه در این زمینه در طول سال‌های گذشته منجر به تاسیس و راه‌اندازی سه شرکت‌ دانش‌بنیان شده است.

وی با بیان اینکه هشت هسته تحقیقاتی این دانشگاه در حال تبدیل به شرکت هستند، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به دانشگاه کارآفرین تبدیل شده و در این زمینه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان با محصولاتی که برای نخستین‌بار در کشور تولید شده را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا از تولید گیاهان دارویی در این دانشگاه خبر داد و افزود: همه مراحل تحقیقات، کشت و فرآیند خشک‌کردن و بسته‌بندی انواع گیاهان دارویی در این واحد دانشگاهی انجام می‌شود، این در حالی است که آب مقطر آزمایشگاهی و صنعتی هم تولید می‌شود که نیاز دانشگاه و کارخانجات صنعتی را برطرف می‌کند.

نعیمی از تأسیس هفت مدرسه "سما" زیرنظر این دانشگاه خبر داد و افزود: در حال حاضر ۹۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در آموزش به ویژه در مقطع کارشناسی از مهمترین هداف این دانشگاه در سالیان آینده است، تصریح کرد: در شش ماه گذشته دو رویداد استارتاپی در حوزه گردشگری و صنایع غذایی تشکیل شده است که سهم بسزایی در معرفی ایده‌های نو و کارآفرینی دارد.

کد خبر 369864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.