وکیلی: یکسان سازی قبور شهدا در اصفهان انجام نشده است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به یکسان سازی قبور شهدا در اصفهان گفت: تا کنون چنین اقدامی در اصفهان انجام نشده است و در مواردی که احساس شود یکسان سازی صورت گرفته این آمادگی وجود دارد که به روال قبل باز گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش وکیلی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در نشست خبری صبح امروز_ شنبه ۱۸ اسفند_ با بیان اینکه خون شهدا محرک جامعه و شهید حی و جریان‌ساز است، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثار گران با دو رسالت عمده تأسیس شد؛ خدمات‌رسانی به ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دو هدف اصلی تاسسی بنیاد شهد است.

وی با بیان اینکه ۱۹۵ شهید مدافع حرم، ۲۷ شهید حریم امنیت، ۵۰ هزار جانباز و ۵۵۷ آزاده سرافراز تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند،‌ گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد، ۲۵۷ نفر جانباز آسیب نخاعی و سه هزار آزاده جنگ تحمیل تحت حمایت این اداره کل هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به یکسان سازی قبور شهدا در اصفهان تصریح کرد: تا کنون چنین اقدامی در اصفهان انجام نشده است و مرمت و بازسازی‌ای که در قطعه‌های شهدا اتفاق افتاده در حد تعویض سنگ‌مزارهای شکسته است، در مواردی که احساس شود یکسان سازی صورت گرفته این آمادگی وجود دارد که به روال قبل باز گردد.

وکیلی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بنیاد شهید آشنایی نسل‌های آینده با فرهنگ شهادت است؛ شهدا مردم را به تقوا و اخلاص توصیه کردند،‌ آن‌ها پشتیبان ولی فقیه بودند و به امر به معروف و نهی از منکر اعتقاد داشتند؛‌ این مفاهیم باید به نسل‌های آینده انتقال یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: رمز پیروزی انقلاب وحدت،‌نماز و معنویت بود و این خواسته شهدا نیز است؛‌ شهدا تجلی تولی و تبری هستند و فرهنگ شهدا نیز فرهنگ تولی و تبری است.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه ۱۴ هزار وصیت‌نامه از شهدای استان اصفهان به دست بنیاد شهید رسیده است،‌ تصریح کرد: این وصیت‌نامه‌ها در تهران نگهداری و حفاظت می‌شود، مرمت و سم‌زدایی آن‌ها انجام شده و به زودی بر روی پرتال این اداره کل بارگذاری و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

شهادت ریشه در فرهنگ  دارد

هم‌چنین، مهدی شاه نوروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سیاسی بنیاد شهید و ایثارگران استان اصفهان نیز در این نشست ضمن تبریک حلول ماه رجب با اشاره به اینکه شهادت ریشه در فرهنگ ما دارد، ادامه داد: حفظ جمهوری اسلامی مرهون این فرهنگ است و به عنوان راهبرد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تأثیر به سزایی دارد.

شاه نوروزی با بیان اینکه در مطالعات تاریخی و جغرافیایی غرب بیشترین بازدید از موزه‌های دفاع مقدس می‌شود، گفت: تحقیق و پژوهش در ایثار و شهادت افزایش پیدا کرده است و بنیاد شهید تنها یک نهاد است و وظیفه رسانه است که برای این حوزه فعالیت ارزشمند انجام دهد.

کد خبر 369856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.