آمادگی کامل آتش‌نشانی اصفهان برای استقبال از بهار

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با تمام امکانات و تجهیزات آماده استقبال از بهار و مسافران نوروزی هستیم.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ایمنی و حفاظت از باغ فدک در ایام نوروز با استقرار ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر از نیروهای آتش نشان در دستور کار سازمان آتش‌نشانی اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال برای نخستین بار با آموزش سه ماهه سطح یک، دو و سه، آتش نشانان داوطلب همراه با نیروهای کادر و وظیفه به صورت سه شیفت در باغ فدک حاضر خواهند بود، افزود: تیرهای برق باغ فدک شماره‌گذاری شده و نقشه‌های راهنما در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا در صورت وقوع حادثه، برای اعلام آدرس با مشکل مواجه نشوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برگزاری کلاس‌های توجیهی برای مسافران نوروزی در باغ فدک خبر داد و گفت: در باغ فدک کانکس‌هایی ایجاد و مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی در آنجا مستقر خواهد شد، همچنین خودروی تماس بی‌سیم و اضطراری همراه با خودروهای اطفاء در این محل مستقر می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به دستور رییس جمهوری اگر نوروز ۹۸ آب در بستر زاینده رود جاری شود، نیروهایی را در سرتاسر مسیر رودخانه مستقر خواهیم کرد چرا که بسیاری از مسافران به موقعیت جغرافیایی رودخانه آگاه نیستند و احتمال وقوع حادثه وجود دارد، ضمن اینکه اکیپ غواصی و حوادث در حاشیه زاینده رود گشت‌زنی خواهند کرد.

گلابی با بیان اینکه از حدود یک ماه پیش جلسات ستاد خدمات سفر برگزار و کنترل، نظارت و ایمنی منازل استیجاری، هتل‌ها و مهمانپذیرها بر عهده سازمان آتش نشانی گذاشته شده است، اظهارکرد: در صورت درخواست اتحادیه مشاوران املاک، اتحادیه هتلداران و آموزش و پرورش کارشناسان تا ۲۵ اسفندماه سرکشی لازم از محل‌های اقامت مسافران را انجام داده و موارد ایمنی را تذکر می‌دهند و اگر ایمنی مکانی تایید نشود، از چرخه اقامت خارج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۸۲ واحد آموزشی مدارس بازدید و نکات ایمنی از جمله وسایل گرمایشی بررسی و تذکرات لازم در خصوص نصب دودکش‌ها، ایمنی پنجره‌ها، درب‌ها، اسکلت و استحکام ساختمان داده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: وجود کپسول اطفاء حریق در مدارس الزامی است و در صورتی که مدرسه‌ای فاقد این امکان باشد، در صورت اعلام نیاز، کپسول اطفاء ارائه خواهد شد؛ البته باید تاکید شود که مسافران نباید در کلاس مدارس به پخت و پز بپردازند، بلکه باید در هر مدرسه یک محل مجزا در نظر گرفته شود و اجازه استفاده از پیک نیک در کلاس‌ها داده نشود.

کد خبر 369846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.