احضار تعدادی از بازیکنان و مربیان باشگاه پرسپولیس

در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در بانک سرمایه برای تعدادی از بازیکنان و مربیان باشگاه پرسپولیس که از حسین هدایتی وجوهی را دریافت کرده‌اند پرونده در کمیته اخلاق تشکیل شده و دستور احضار برخی از آنها صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته رویدادهای ورزشی مختلفی در سطح استان، کشور و جهان رخ داد که در زیر به برخی از مهم‌ترین این اخبار اشاره می‌شود.

مهم‌ترین رخدادهای ورزشی استان اصفهان

* ملی‌پوش تکواندوی ایران با قهرمانی در مسابقات جام ریاست جمهوری در کیش عنوان بهترین تکواندوکار در دسته سنگین‌ وزن را از آن خود کرد. سجاد مردانی، ملی‌پوش اصفهانیتکواندو توانست با پیروزی مقابل سیاوش فخرایی، کرار الدقاری نماینده عراق و سعید رجبی عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ریاست جمهوری را کسب کند.

رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی که به میزبانی جزیره کیش برگزار شد دارای گرید G۲ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.

* دو تیم فوتسال بانوان ایران و روسیه روز جمعه ۱۷ اسفندماه در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که مرضیه پناهی داور خمینی‌شهری این دیدار را قضاوت کرد. سالن آزادی تهران میزبان این مسابقه دوستانه می‌باشد.

*تیم ملی فوتبال جوانان بانوان کشورمان با حضور در تورنمنت بین‌المللی کوبان اسپرسینگ توانست عنوان نایب قهرمانی را کسب کند. تیم ایران در تورنمنت سوچی سه بازی انجام داد که در دو دیدار قبلی خود برابر لائوس یک بر صفر به پیروزی رسید و در بازی برابر روسیه میزبان با یک گل مغلوب شد. به این ترتیب ملی‌پوشان ایران با دو پیروزی و یک شکست تورنمنت سوچی را به پایان رساندند. گفتنی است مرضیه فیضی بانوی ملی‌پوش شاهین‌شهری عنوان بهترین هافبک تورنمنت فوتبال سوچی روسیه را به خود اختصاص داد.

مهم‌ترین رخدادهای ورزشی کشور

*در هفته گذشته فیلمی از لحظه خروج استقلالی‌ها از هتل قبل از شروع مسابقه، منتشر شد که گادوین منشا به سمت یکی از حاضران در برابر هتل حمله می‌کند تا نسبت به رفتار عجیب او واکنش نشان دهد. گفته شد که یکی از هواداران فولاد خوزستان موی سر منشا را می‌کشد و او در اقدامی تلافی جویانه به سمت او حمله‌ور می‌شود تا صحنه‌ای زشت را در فوتبال ایران به یادگار بگذارد.

*در مجموعه ورزشی انقلاب به دلیل رفت و آمدهای پیاپی نمایندگان استقلال و برهم خوردن تمرکز علیرضا حقیقی برای پیگیری تمرینات شخصی‌اش، مربی او به خطیر تذکر می‌دهد که رفت و آمدها موجب برهم خوردن تمرکز حقیقی می‌شود که در همین لحظه سنگربان سابق پرسپولیس سر می‌رسد و مشاجرۀ لفظی میان طرفین به‌وجود می‌آید و علیرضا حقیقی به سبک کوچه‌بازاری‌های تهران با پیشانی خود، به صورت علی خطیر ضربه میزند تا او دچار شکستگی از ناحیه بینی شود و کار به ورود پلیس و اورژانس به صحنه بکشد و حقیقی بازداشت شود!

*فرهاد مجیدی با انتشار ویدیویی در استوری اینستا گرام خود، از نوع برخورد مأمور راهنمایی و رانندگی گلایه کرد و نوع برخورد این مامور را ناشایست دانست. اما بلافاصله بعد فرمانده کل نیروی زمینی وارد شد و گفت" خودروی ایشان سرعت غیرمجاز داشته و ایشان نه تنها مدارکی همراه نداشته‌اند، بلکه از انجام تست الکل نیز ممانعت کردند". متأسفانه برخی از ستارگان فوتبال، هنرمندان و سیاستمداران در گذشته چنین رفتارهایی داشته‌اند و خوشان را با مردم این سرزمین متفاوت دیده‌اند و می‌خواسته‌اند که از قانون پیروی نکنند.

*در پی تشکیل دادگاه حسین هدایتی، اسپانسر اسبق باشگاه پرسپولیس و مشخص شدن برخی از اخلال‌هایی که در نظام اقتصادی کشور داشته و رابطه این شخص با بانک سرمایه مورد بررسی قرار گرفته است، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بابت دریافتی‌هایی که وی در باشگاه پرسپولیس انجام داده وارد عمل شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در بانک سرمایه برای تعدادی از بازیکنان و مربیان باشگاه پرسپولیس که از حسین هدایتی وجوهی را دریافت کرده‌اند پرونده در کمیته اخلاق تشکیل شده و دستور احضار برخی از آنها صادر شده است.

*هیئت رییسه فدراسیون جهانی دانشجویی در جلسه خود که هم‌زمان با بازی‌های زمستانی برگزار شد، میزبانی شهر «چنگدو» چین برای میزبانی بازی‌های تابستانی ۲۰۲۱ را تأیید کرد. این سومین‌بار است که چین در یک دهه، میزبان بازی‌های دانشجویان می‌شود. در این دوره از بازی‌ها که ۸ تا ۱۹ آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار می‌شود، ۱۸ رشته از جمله ووشو حضور دارند.

کمیته برگزاری بازی‌ها، ۴۱ محل را برای برگزاری بازی‌ها معرفی کرده که ۳۰ محل آماده بهره‌برداری است و ۱۱ محل دیگر در دست ساخت و یا تعمیرات است. این دومین حضور رشته ووشو در بازی‌های جهانی دانشجویان است. ووشو پیش از این در بازی‌های دانشجویان سال ۲۰۱۷ در تایوان حضور داشت که نمایندگان ایران به نتایج درخشانی دست یافتند.

*در پایان مسابقه انتخابی تیم ملی ژیمناستیک هنری جوانان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان، امیرعلی قهرمانی، مهدیار سلمانی، امیرحسین ولی‌پور، ابوالفضل ایزوند و امید آینه بند برای حضور در اردوی مرحله پایانی انتخاب شدند.

در پایان مرحله پایانی اردو و بنا بر صلاحدید کادر فنی چهار ژیمناست جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان معرفی خواهند شد. مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان جهان تیرماه ۱۳۹۸ در مجارستان برگزار خواهد شد.

*دور دوم مسابقات شطرنج قهرمانی تیمی جهان در آستانه قزاقستان برگزار شد و تیم ملی کشورمان برابر هند یکی از تیم‌های قدرتمند که در رنکینگ فدراسیون جهانی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده به تساوی دست یافت.ایران در دور نخست مسابقات نیز با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ مغلوب روسیه شده بود و در دور سوم برابر سوئد قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین رخدادهای ورزشی جهان

*در چهارچوب رقابت‌های بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA)، تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در خانه‌اش با نتیجه ۱۱۵ بر ۹۹ مغلوب دنور ناگتز شد که لبران جیمز با درخشش در این بازی رکورد قهرمان دوران کودکی خود یعنی مایکل جردن را شکست.

 فوق‌ستاره لیکرز که به «پادشان لبران» معروف است، با کسب ۳۱ امتیاز، ۷ ریباند و ۷ پاس منجر به امتیاز در این دیدار مجموع امتیازات کسب کرده‌اش در دوران حرفه‌ای خود را به ۳۲ هزار و ۳۱۱ امتیاز امتیاز رساند و با گذر از مایکل جردن - ۳۲ هزار و ۲۹۲ امتیاز – خود را به رده چهارم جدول امتیازآورترین بازیکنان تاریخ NBA رساند و جردن را به رده پنجم این لیست فرستاد.

 کریم عبدالجابر، کارل مالون و کوبی برایانت به ترتیب در رده‌های اول تا سوم امتیازآورترین بازیکنان تاریخ NBA هستند.

*شاگردان سانتیاگو سولاری که در دیدار رفت ۲-۱ در خانه آژاکس به برتری رسیده بودند، در غیاب سرخیو راموس عملکرد بسیار ضعیفی در کارهای دفاعی داشتند و در نهایت با شکست سنگین ۴ بر ۱ از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند. رئال مادرید در حالی از این مسابقات حذف شد که در سه سال گذشته، سه بار پیاپی قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورده بود.

*منچستریونایتد که در دیدار رفت در الدترافورد دو بر صفر شکست خورده بود، دست به کار بزرگی زد؛ بازیکنان این تیم با استفاده از اشتباهات بازیکنان پاری سن ژرمن توانستند به پیروزی سه بر یک در ورزشگاه پارک دو پرنس دست یابند و به مرحله بعد رقابت‌ها صعود کنند.

کد خبر 369829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.