چه مواد غذایی را نباید در یخچال نگهداری کرد؟

برخلاف تصورعموم که گمان می‌کنند نگهداری تمام مواد غذایی در یخچال به دوام و ماندگاری آن‌ها کمک می‌کند، دمای و شرایط یخچال باعث از بین رفتن برخی از مواد غذایی می‌شود!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نگهداری مواد غذایی در یخچال یکی از راه‌های ماندگاری و تازه ماندن آن‌ها است اما این روش برای تمام مواد غذایی موثر و کارآمد نیست. درواقع بسیاری از خوراکی‌ها و مواد غذایی در دما و شرایط یخچال کیفیت خود را از دست می‌دهند. آشنایی با شرایط نگهداری مواد غذایی، گامی موثر در حفظ سلامتی است. از این رو، در ادامه به معرفی و آشنایی با بعضی از این مواد غذایی و شرایط نگهداری آن‌ها می‌پردازیم.

هندوانه

اگرچه بعد از برش زدن هندوانه باید آن در یخچال نگهداری کرد اما تا قبل از آن بهترین محیط می‌تواند مکانی مانند پیشخوان آشپزخانه با دمای طبیعی باشد. به گفته وزارت کشاورزی ایالت متحده آمریکا، نگهداری هندوانه در دمان طبیعی باعث حفظ آنتی اکسیدان های بیشتری می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌شود که بعد از برش زدن آن، روی هر برش را بپوشاید و سپس در یخچال نگه داری کنید زیرا پوشاندن سطح هندوانه در محیط یخچال باعث می‌شود که رایحه  مواد غذایی دیگر موجود در یخچال را به خود نگیرد.

عسل

اگر شما هم از طرفداران عسل باکیفیت و یکدست هستید هرگز عسل را در محیط یخچال نگهداری نکنید. زیرا نگهداری عسل در یخچال باعث شکرک زدن یا رس بستن آن می‌شود. نکته دیگر اینکه رس بستن عسل ربطی به مرغوب بودن یا نبودن آن ندارد زیرا این حالت به دلیل آنزیم‌های طبیعی است که توسط زنبور تولید شده و در عسل وجود دارد. در نتیجه مسئله رس بستن یا شکرک زدن عسل اتفاقی طبیعی است که در هوای سرد و دمای یخچال ایجاد می‌شود.

قهوه

بهترین دما برای نگهداری قهوه دمای اتاق است. دمای یخچال و محیط مرطوب باعث ایجاد تراکم و درنتیجه کاهش کیفیت و خواص دانه‌های قهوه می‌شود. همچنین رطوبت یکی از عوامل از بین رفتن حبوبات است.

پیاز

قبل از مصرف پیازها آنها را در دما و محیط آشپزخانه نگه دارید. سرما باعث می‌شود پیازها بی کیفیت و حالت یخ زدگی پیدا کنند. همچنین رطوبت باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. اما پس از برش زدن پیاز، حتما آن را در یک کیسه پلاستیکی و سپس در یخچال نگه دارید.

روغن زیتون

آیا می‌دانستید روغن زیتون تاریکی را دوست دارد و این یکی از دلایلی است که اغلب آن را در شیشه یا بطری تیره رنگ می‌فروشند؟ درواقع  نور یکی از عواملی است که باعث اکسیداسیون روغن زیتون و در نهایت فاسد شدنش می‌شود. به همین دلیل باید آن را در بطری‌های تیره رنگ و به دور از نور نگهداری کرد. دمای مناسب برای نگهداری آن ۲۹ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است به همین دلیل نیازی به قراردادن آن در یخچال نیست زیرا دمای یخچال باعث تغییر در طعم روغن زیتون می‌شود.

کد خبر 369801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.