۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
غذای خوش‌اخلاق‌ها!

 مواد غذایی که افراد روزانه مصرف می‌کنند بر خلق و خوی و وضعیت روحی آن‌ها اثر می‌گذارد، به گونه‌ای که برخی از این غذاها خاصیت ضد افسردگی دارند و شادابی چشمگیری به افراد می‌بخشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مواد غذایی نشاط انگیز، کافئین است. به گفته محققان این ماده غذایی باعث بهبود روحیه و سرخوشی افراد می‌شود و از میزان دلواپسی‌های آن‌ها می‌کاهد. بررسی‌های پیشین محققان نشان داده است تنش افرادی  که روزانه یک فنجان قهوه‌ کافئین‌دار مصرف کردند، کمتر است و این افراد کارهای فکری‌ خود را خیلی بهتر انجام می‌دهند. با ما همراه شوید تا شما را با سایر مواد غذایی که خلق و خوی شما را خوش می‌کند، آشنا کنیم.

اسفناج، گیاه خوش اخلاق‌ها

اسفناج یکی از سبزیجاتی است که به دلیل دارا بودن اسید فولیک، تاثیر بسزایی در خوش اخلاق شدن افراد دارد. بررسی‌های محققان نشان داده است که کمبود اسید فولیک ممکن است باعث افسردگی شود و رفع این کمبود به بهبود افسردگی کمک می‌کند. همچنین اسید فولیک بر روی مغز اثر می‌گذارد؛ مبتلایان به اختلالات روانی بیشتر از افراد عادی دچار کمبود اسید فولیک هستند. موضوع قابل توجه اینکه کمبود اسید فولیک باعث کاهش "سروتونین"  (یکی از هورمون‌های شادی که در خلق‌وخوی افراد تأثیر زیادی دارد) می‌شود که این موضوع در روحیه آن‌ها موثر است.

با مصرف غذاهای دریایی، نگرانی را از خود دور کنید

تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف غذاهای دریایی به دلیل اینکه سرشار از ماده‌ معدنی "سلنیوم" هستند ، تاثیر چشمگیری در بهبود خلق و خوی افراد دارد. به گفته روانشناسان افرادی که کمترین میزان سلنیوم را مصرف می‌کنند، بیشتر به افسردگی، خستگی و تشویش دچار می شوند و در مقابل افرادی که سلنیوم کافی مصرف می‌کنند، احساس بهتری دارند. همچنین بررسی‌هایی که بر مبتلایان به آلزایمر زود هنگام صورت گرفته است، نشان می‌دهد مصرف ضد اکسیدان‌هایی مانند سلنیوم، روحیه و عملکرد فکری‌ افراد را بهبود می‌بخشد.

مصرف سیر و فلفل قرمز را فراموش نکنید

به گفته محققان افرادی که سیر مصرف می‌کنند در مقایسه با دیگران، خلق و خوی بهتری دارند و از میزان نگرانی، خستگی، بی‌قراری و تندخویی این افراد به طرز موثری کاسته می‌شود. از دیگر مواد غذایی موثر در بهبود روحیه افراد، فلفل قرمز است. در واقع ماده‌ تند موجود در فلفل قرمز، تولید "اندروفین" مغز را تسریع می‌بخشد و احساس شادمانی موقتی نصیب افراد می‌کند. جالب است بدانید که پس از مصرف فلفل تند، ماده اندورفین (endorphin) و دپامین (dopamine) در مغز ترشح می‌شود و از ترکیب این دو ماده شیمیایی نیز احساس نشاط و شادبی به افراد دست می‌دهد.

کد خبر 369793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.