تبعیض، مهمترین معضل اجتماعی کشور است

شهرضا - امام جمعه شهرضا گفت: مهمترین معضلی که در شرایط فعلی مردم از آن ناراحت و نگران هستند، تبعیض و بی‌عدالتی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با بیان اینکه کمک به نیازمندان از ویژگی‌های بارز شیعیان است، یادآور شد: دوستداران اهل بیت(ع) باید در کمک به نیازمندان و رفع مشکلات هم‌نوعان خود، به حضرت علی(ع) و سایر ائمه اقتدا کنند و اجازه ندهند در جامعه افراد فقیر و محتاج نیازمندی‌های اولیه خود باشند.

وی با تأکید بر اهمیت کمک به فقرا و نیازمندان در روزهای پایانی سال، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی در جامعه زندگی می‌کنند که با کمترین درآمد روزگار را سپری می‌کنند؛ مسلمانان و به ویژه افراد ثروتمند باید در این شرایط به وضع این گونه افراد رسیدگی کنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تصریح کرد: همه ما در برابر آیندگان مسئول حفظ محیط زیست و فضای سبز هستیم و نباید با سهل‌نگاری یا استفاده بی‌رویه به این ذخایر طبیعی آسیب بزنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به نام گذاری سالروز شهادت "شهید محمدابراهیم همت" به عنوان روز "ایثار و شهادت شهرضا"، اظهار کرد: این گونه مناسبت‌ها فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه شهدا و بیان ویژگی‌های روحی و اخلاقی آنان برای نسل جوان و نوجوان جامعه است.

وی همچنین با اشاره به معرفی شهردار جدید شهرضا، تأکید کرد: مسئولان اجرایی شهرستان و به ویژه مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر باید با حضور در نماز جمعه، پاسخگوی پرسش‌ها و مراجعات مردمی باشند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مهمترین معضلی که در شرایط فعلی مردم از آن ناراحت و نگران هستند، تبعیض و بی‌عدالتی اجتماعی است، یادآور شد: در حال حاضر امکانات کشور در تهران هزینه می‌شود و سایر شهرستان‌ها از بودجه و خدمات کافی محروم هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت زیباسازی نما و منظر شهری، اظهار کرد: آسفالت معابر وخیابان‌ها در وضعیت بدی قرار دارد و اگر بودجه و امکاناتی به شهرستان تعلق نمی‌گیرد، لازم است مسئولان شهری با استفاده از امکانات اندکی که در اختیار دارند از ایراد خسارت به مردم جلوگیری کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: لازم است افراد خبره و متخصص حوزه و دانشگاه برای ارائه طرح‌های فرهنگی پیشگام شوند، زیرا در حوزه فرهنگ اقدمات غیرکارشناسی و شتابزده آثار ناگواری به همراه دارد.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه کشور ایران در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: آمریکا با همه توان اقتصادی خود در مقابل ملت ایران قرار گرفته و قصد دارد با اعمال تحریم‌هایی که هدف نهایی آن ایجاد نارضایتی عمومی است، به اهداف خود در داخل و خارج کشور برسد.

حجت‌الاسلام یعقوبی یادآور شد: تشکیل صف‌های طولانی برای توزیع ارزاق عمومی نشانه نقص در سیستم توزیع است، کشور ایران ثروتمند است و امکان تأمین مایحتاج عمومی در آن وجود دارد.

وی با تأکید بر ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی، خاطرنشان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر چند وقت یکبار، افرادی مبالغ هنگفتی را اختلاس و از کشور خارج کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مسئولان باید از حاشیه‌سازی اجتناب کنند، تصریح کرد: هر مجمع و جلسه‌ای تنها به یک سخنگو نیاز دارد، وقتی حرف‌های متضادی مطرح شود، اثرات منفی هم دارد و جامعه سردرگم می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی حمایت از محرومان و مستضعفان بود، اظهار کرد: باید از ظرفیت جوانان انقلابی و متعهد استفاده و شرایطی ایجاد کنیم که همه مردم در روزهای پایانی سال خوشحال باشند.

کد خبر 369785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.