سبک زندگی غربی خسارت های زیادی به کشور وارد کرده است

برخوار- امام جمعه دولت آباد گفت: ترویج سبک زندگی غربی، دسیسه ای است که غرب با تمام توان به دنبال اجرای آن در ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در قسمت پایانی بیانیه گام دوم انقلاب، پیرامون سبک زندگی می فرماید: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان های بی جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور ما زده است، مقابله با آن جهادی همه جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان هاست.

وی گفت: ویژگی سبک زندگی غربی بی بندوباری، بی توجهی به ارزش های الهی و حتی انسانی، تجمل گرائی، اسراف و بی توجه بودن به دیگران می باشد که متأسفانه وارد زندگی بعضی از افراد جامعه شده است و ضررهای جبران ناپذیری را به خانواده ها و افراد زده است.

امام جمعه دولت آباد افزود: طبق آمار مسئولین قضائی شهرستان برخوار، مراجعه نوجوانان و جوانان دختر به دادگستری در هفته به چند مورد رسیده که بر اثر عدم سواد رسانه ای و غفلت جوانان و خانواده سبب غفلت آنها شده است وبا خیانت برخی مسئولان کنترل و نظارت در این خصوص وجود ندارد و جامعه را به تباهی کشیده است.

وی گفت: علی رغم دستور مقام معظم رهبری، نظارت و کنترل در فضای مجازی نیست و جرائم در فضای مجازی سه برابر شده است.

حجت الاسلام محمود آبادی تصریح کرد: فضای مجازی علاوه بر تهدیدات امنیتی و مشکلات اقتصادی بنیان خانواده ها را مورد تهدید قرار داده است و باعث بروز مشکلات فراوانی شده است.

وی تنها راه رفع این مشکل را فراگیری فرهنگ استفاده مردم از فضای مجازی و سواد رسانه ای توسط خود مردم و خانواده نام برد و گفت: والدین باید مواظبت و کنترل داشته باشند که دچار مشکل نشوند.

امام جمعه دولت آباد در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: این ماه اعمال مستحبی زیادی دارد که سعی و تلاش برای انجام آنها سبب آمادگی بیشتر برای استقبال از ماه شعبان و رمضان است و انجام اعمال مستحبی در این ماه باعث خودسازی می شود که آثار آن در دنیا و آخرت برای انسان خواهد بود.

وی  یکی از اعمال مستحب این ماه را روزه نام برد و اظهار کرد: امام کاظم علیه السلام می فرماید: ماه رجب، ماه بزرگی است که در آن پاداش کارهای نیک، چند برابر است و گناهان انسان در آن آمرزیده می‌شود و  کسی که یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، آتش جهنّم به اندازه یک صد سال از او فاصله می‌گیرد و کسی که سه روز روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود.

کد خبر 369782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.