حجاب در کشور ما متولی ندارد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز جهانی زن خاطر نشان کرد: غرب جایگاهی پست و حقیر برای زن در نظر گرفته است اما اسلام و تشیع جایگاهی والا برای زنان از جمله مادران قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت السلام و المسلمین شیخ محمد تقی رهبر در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: سال آینده سال مدیریت علوی باشد تا در سیاست مان از مدیریت امیرالمومنین الگو بگیریم.

وی با با اشاره به ایام مبارک ماه رجب افزود: مسجد ها باید کانون فرهنگ سازی باشند و در تربیت مردم تلاش کنند. تاکنون حرکت های خوبی در اصفهان شده است و مسجد کانون مقاومت در مقابل تهاجم فرهنگی است.

 رهبر ادامه داد: باید دانشجویان محجبه تشویق بشوند تا تکلیفشان به خوبی انجام شود. ما در کشور وامدار شهدا هستیم و هرچه داریم از شهدای انقلاب اسلامی داریم.

وی افزود: هر مسئولی باید یک نسخه از بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی را کامل بخواند و الگو قرار دهد. توجه به جوانان، اقتصاد و فرهنگ، عدالت و مبارزه با فساد از مهم ترین عناصر این بیانیه هستند و در صورتی که فساد در کشور به وجود بیاید زلزله ای سهمگین برای مردم است و باید مراقب دام دشمن باشیم.

وی تصریح کرد: از لوایح معاهده بین المللی اسارت بار همچون FATF چیزی عاید ما نمی شود و باید بر ملت تکیه کنیم و با امید و تلاش و کوشش مشکلات حل خواهد شد. دوران جدید، آینده ای خوب برای کشور را به همراه خواهد داشت.

حجت السلام رهبر گفت : صد آیه در مورد مسائل مالی در قرآن وجود دارد و نکات زیادی در قرآن مربوط به مال است که می تواند منبع تحقیقی گسترده درباره اقتصاد و مسائل مالی باشد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از زندگی مربوط به مسائل مالی است و در این مورد سخنان زیادی در نهج البلاغه وجود دارد و در این کتاب تاکید زیادی بر کسب روزی حلال شده است. تدبیر معاش یعنی انسان بسنجد که چه مکانی خرج کند تا اسراف نشود.

وی اضافه کرد: به اندازه غذا خوردن ۱۷ میلیون نفر، ما دور ریز یا اسراف داریم و باید در این زمینه تلاش کنیم این آمار کاهش پیدا کند. ناملایمات لزوما به معنای مرگ و میر نیست بلکه کم بودن درآمد و گرانی ها از ناملایمات است و این مهم دلیل مناسبی برای گله به خدا و دین و انقلاب نیست.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روایتی از زندگی امام صادق (ع) تصریح کرد: احتکار و گران فروشی در وضعیت بد اقتصادی بسیار خطا است و مسلمانان باید به این افراد هشدار دهند. کشور ما از همه منابع برخوردار است اما باید جلوی اسراف گرفته شود تا با صرفه جویی تقوای اقتصادی به صورت کامل اجرا شود.

خطیب موقت جمعه اصفهان با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک اشتر یادآور شد: باید از صنعت گران و صاحبان کارخانه ها حمایت شود و در حال حاضر بسیاری از کارخانه ها به دلیل شرایط بد اقتصادی تعطیل شده است و کارکنان آن بیکار شده اند که باید از این کارگران حمایت شود.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی زن خاطر نشان کرد: غرب جایگاهی پست و حقیر برای زن در نظر گرفته، اما اسلام و تشیع جایگاهی والا برای زنان از جمله مادران قرار داده اند. فرهنگ و حجاب در کشور ما متولی ندارد و این یک نقص بزرگ برای دستگاه های اجرایی است. 

کد خبر 369781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.