مراکز اقامتی در نوروز افزایش قیمت ندارند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نظارت بر قیمت مراکز اقامتی خبر داد و گفت: نوروز امسال هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش ایمنا ، ولی تیموری در خصوص برخی اخبار مبنی بر فروش تورهای چند میلیونی برای دو روز اقامت، گفت: ممکن است برخی افراد علاقه به سفر با پرواز کلاس بیزینس و هتل‌های ۵ ستاره داشته باشند، قطعا این سفرها گران خواهد بود.

وی افزود: پس از انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت در هتل‌های کرمانشاه و شیراز ، بازرس به آنجا اعزام شد ولی افزایش قیمتی مشاهده نشد. مدیران کل میراث فرهنگی هر استان با جدیت بر قیمت مراکز اقامتی نظارت دارند.

تیموری در پاسخ به این پرسش که اگر مسافران با افزایش قیمت در مراکز اقامتی مواجه شدند چه باید بکنند، گفت: فهرست نرخ‌های مراکز اقامتی باید دو امضا داشته باشد؛ یکی مربوط به سازمان میراث فرهنگی و دیگری مربوط به اتحادیه (جامعه هتل داران، مهمانپذیرها یا مراکز بوم گردی) است؛ ضمن اینکه فهرست قیمت باید مقابل دید مسافران قرار گیرد.

وی افزود: اگر مسافران با تخلفی مواجه شدند می توانند در همه استان ها با شماره ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

تیموری با اعلام اینکه مراکز اقامتی متعدد با قیمت‌های متفاوت پذیرای مسافران نوروزی هستند، گفت: اکنون یک هزار ‌۶۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در کشور فعال هستند که بیشتر آنها در استان‌هایی مانند اصفهان و یزد واقع شده‌اند.

به گفته تیموری سیاست کنونی سازمان میراث فرهنگی نه‌تنها افزایش این مراکز، بلکه کیفیت‌بخشی به آنهاست.

وی ادامه داد: استفاده از امکانات و تجهیزات مناسب در این مراکز و استخدام افرادی که بهترین برخورد و سرویس را به مسافران بدهند از جمله مواردی است که باید در بهبود کیفیت مراکز اقامتی مدنظر قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 369766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.