کاشت و توزیع بیش از ۳۶ هزار بوته گل و درخت در شهر سمیرم

سمیرم- شهردار سمیرم گفت: بیش از ۳۶ هزار اصله درخته و بوته گل به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در سمیرم توزیع و کاشته شد.

حسینعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به فرار رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تصریح کرد: بالغ بر ۳۶هزار پانصد قطعه درخت و بوته گل در بین همشهریان توزیع شده است.

 شهردار سمیرم با اشاره به نزدیک بودن فصل بهار و فرا رسیدن ایام نوروز افزود: از میان ۲۹ هزار گل تقسیم شده بین همشهریان تعداد  ۵هزار گل فصلی برای کاشت به همشهریان داده شده است.

وی تعداد درختچه های تولید شده در گلخانه شهرداری سمیرم را بیش از ۴هزار اصله عنوان کرد و گفت: هزار چنار ۲ ساله، هزار بید مجنون ۲ ساله، دو هزار اصله درخت از انواع اقاقیا،ریال، مورد و ... و پانصد درختچه رزماری برای توزیع میان مردم شهر سمیرم آماده و تولید شده که در روز درختکاری نیز در بین مردم تقسیم شد.

صادقی با اشاره به آغاز فعالیت این گلخانه از سال ۸۵ در سمیرم گفت: تعداد ۸ نفر نیروی کارگر در فصل زمستان و یک کارگر در فصل تابستان در این گلخانه مشغول به کار می‌باشند.

شهردار سمیرم خاطرنشان کرد: گل های توزیع شده در بین مردم از انواع گل رز، شب بو، گل های فصلی بوده که در محدوده شهری و در بین مردم توزیع شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 369738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.