تخلیه نخاله‌ها اطراف شهر، سلامت مردم شهرضا را تهدید می‌کند

شهرضا - نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخلیه غیرقانونی نخاله‌های شهری در اطراف شهر، به تهدیدی علیه سلامتی شهروندان شهرضایی تبدیل شوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (پنجشنبه) در آیین تودیع و معارفه شهرداران شهرضا با بیان اینکه تدوین و تصویب سند بودجه کشور در شرایط تحریم سخت و طاقت‌فرسا ست، یادآور شد: نمایندگان مردم تلاش کردند، ضمن توجه به همه بخش‌ها، بودجه‌نویسی شفاف و بدون شایبه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شرایط سخت تحریمی، شهرداری‌های کشور را با چالش مواجه کرده است، تصریح کرد: شهرداران باید با شناسایی منابع درآمد پایدار، مانع ایجاد اختلال در فرایند خدمات رسانی شوند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم مطالبات زیادی در حوزه مدیریت شهری دارند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود، اظهار کرد: شهرضا با جود برخورداری از قدمت تاریخی کهن، دچار رکودی شده که تغییرات در نما و منظر شهری را با چالش مواجه کرده است.

محمودی خاطرنشان کرد: رکود در صنعت ساخت و ساز شهرضا و تغیرات اندک در نما و منظر شهری آن در حالی است که این شهرستان در مسیر شاهراه شمال به جنوب کشور واقع شده و سالانه میزبان شمار فراوانی از مسافران و گردشگران است.

وی تأکید کرد: در  اطراف شهرضا به جای آنکه کمربند سبز ایجاد شود یا حداقل عاری از ناهنجاری‌های بصری باشد، نخاله‌های ساختمانی تخله شده که به مرور زمان به تهدیدی علیه سلامتی مردم تبدیل شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط بد اقتصادی بر همه بخش‌ها اثر گذاشته است، تصریح کرد: سهمیه قیر هزار تنی شهرداری شهرضا از طرف اداره راه و شهرسازی به تحویل هشت تن آسفالت تغییر کرد که این مسئله نشان از شرایط نامساعد اقتصادی است.

محمودی با اشاره به وضعیت نامساعد آرامستان شهرضا، تأکید کرد: شهرداری شهرضا می‌توند با مشارکت فعال در اجرای پروژه فاضلاب شهری، مشکل کمبود فضای سبز شهری را که ناشی از بحران کم‌آبی است جبران و با استفاده از سهمیه پساب تصفیه شده، طرح ایجاد کمربند سبز حاشیه شهر را اجرا کند.

وی نبود طرح جامع ترافیکی را زمینه‌ساز اجرای سلیقه‌ای پروژه‌های شهری دانست و افزود: نبود این طرح باعث تضییع سرمایه و اتلاف نیروی انسانی می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر احیای بافت تاریخی شهری، اظهار کرد: قابلیت جذب گردشگر در همه بخش‌های شهرضا وجود دارد، اما تحقق این هدف نیازمند مشارکت شهرداری، مسئولان و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی است.

محمودی با انتقاد از عدم اجرای کامل طرح مرمت بازار شهرضا، خاطرنشان کرد: اگر این طرح به طور کامل اجرا می‌شد، بازار تاریخی به عنوان قلب تپنده اقتصاد شهرستان، احیا و مشاغل زیادی در آن ایجاد می‌شد.

وی تأکید کرد: گردشگری، منبع درآمد پایداری است که هر شهر یا منطقه‌ای که زودتر و بیشتر به آن توجه کند، سهم بیشتری در آینده اقتصادی کشور دارد و در مقابل تنش‌های اقتصادی کمتر آسیب می‌بیند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهیمت حل مشکلات ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر شهرضا، یادآور شد: واگذاری فاز چهارم سروستان و نبود پارک و فضای سبز و آسفالت نامناسب معابر و خیابان‌ها بارها باعث گلایه ساکنان مناطق حاشیه‌ای شده است.

کد خبر 369730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.