آینده اقتصادی شهرها با رونق گردشگری پیوند خورده است

شهرضا - مدیرکل دفتر امور شهری و شورها استانداری اصفهان گفت: مهمترین ظرفیتی که شهرداران باید برای شناسایی و تقویت آن اقدام کنند، گردشگری و رونق صنعت توریسم است، زیرا آینده اقتصادی شهرها با رونق گردشگری پیوند خورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر ذاکری هرندی عصر امروز (پنجشنبه) در آیین تودیع و معارفه شهرداران شهرضا، اظهار کرد: موفقیت یا عدم موفقیت شهرداران درگرو رقابت در حوزه مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه شهرداری یک بنگاه اقتصادی بزرگ است، یادآور شد: مشتری محوری مهمترین اصل در کار شهرداری‌ها است و این سازمان خدماتی باید با ایجاد رضایتمندی در شهروندان و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت مردم در حوزه مسائل اجرایی شهر، بر مشکلات غلبه و بهترین خدمات را ارایه کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورها استانداری اصفهان با تأکید بر اهمیت برندسازی شهری، خاطرنشان کرد: شناسایی مهمترین نقاط قوت شهرها و برندسازی آن‌ها، یکی از مهمترین زمینه‌های جذب سرمایه و درآمد اقتصادی برای شهرداری‌ها است.

ذاکری با اشاره به مزیت‌های اقتصادی و فرهنگی شهرضا، تصریح کرد: این شهر به عنوان شهر ملی سفال شناخته می‌شود و به همین دلیل این مزیت باید به عنوان مهمترین نقطه قوت در ایجاد درآمد پایدار شهری از سوی شهرداری شناخته شود.

وی در ادامه افزود: شهرضا، گنجینه ارزشمند هنرها و میراث فرهنگی است که دارای موقعیتی استراتژیک در مبادی ورودی و خروجی استان است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورها استانداری اصفهان با بیان اینکه مزیت‌های اقتصادی و فرهنگی شهرضا در سطح ملی شناخته شده است، یادآور شد: این شهرستان به عنوان نماینده استان اصفهان به مسافران معرفی شده است، زیرا همه مزیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی موجود در استان در این شهرستان نیز وجود دارد.

ذاکری با تأکید بر اهمیت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها، اظهار کرد: در شرایط فعلی که تحریم‌ها وجود دارد و مردم از نظر مسائل اقتصادی دچار مشکل هستند، مسئولان باید با امیدآفرینی، نشاط اجتماعی را ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در همه شهرها درآمدهای پایداری وجود دارد که هنوز شناخته شده نیست، به همین دلیل لازم است اتاق فکری متشکل از فرهیختگان و اساتید دانشگاه و کارشناسان رشته‌های مختلف در شهرداری تشکیل شود تا ضمن شناسایی این درآمدها، برای هزینه کردن آن‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورها استانداری اصفهان، غفلت شهرداران از نیازهای اجتماعی را بدترین آسیب مدیریت شهری برشمرد و افزود: در شرایط فعلی که وخامت اوضاع اقتصادی به دلیل اعمال تحریم‌ها افزایش یافته است، مدیریت شهری با رویکرد سنتی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

ذاکری با بیان اینکه شهرهای هوشمند در مسابقه خدمات رسانی و جلب رضایت شهروندان پیشتاز هستند، تأکید کرد: شهردارانی که با ریسک‌پذیری طرح‌های ابتکاری را اجرا می‌کنند، سهم قابل توجهی در آینده اقتصادی و مدیریتی کشور دارند.

وی اظهار کرد: مهمترین ظرفیتی که شهرداران باید برای شناسایی و تقویت آن اقدام کنند، گردشگری و رونق صنعت توریسم است، زیرا آینده اقتصادی شهرها با رونق گردشگری پیوند خورده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورها استانداری اصفهان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی، یادآور شد: شهردارانی که به درآمدهای نفتی و مالیات بر ارزش افزوده متکی هستند و همه فعالیت آن‌ها به پرداخت حقوق و مزایای پرسنل محدود می‌شود، مدیرانی ناکارآمد و ناتوان هستند که در آینده مدیریت شهری کشور جایگاهی ندارند.

به گزارش ایمنا، در این آیین از خدمات رحیم جافری تقدیر، و حبیب قاسمی به عنوان شهردار جدید شهرضا معرفی شد.

کد خبر 369726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.