۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
اصفهان بارانی می‌شود

کارشناس پیش‌بینی وضعیت هوای استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر آغاز فعالیت سامانه بارشی از فردا بعدازظهر بر آسمان استان است که تا روز شنبه اکثر مناطق استان را در بر می‌گیرد.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها بیانگر تداوم جو ناپایدار بر آسمان استان است.

وی با بیان اینکه از بعد ازظهر فردا سامانه بارشی از سمت غرب وارد استان خواهد شد که فعالیت آن با افزایش ابر و وزش باد شروع خواهد شد، افزود: از فردا شب در مناطق غربی و شمالی استان شاهد بارش برف خواهیم بود. از روز شنبه نیز برای اکثر نقاط استان بارندگی پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی وضعیت هوای استان اصفهان ادامه داد: از روز شنبه بارش‌ها برای مناطق مرکزی و شرقی استان به صورت برف و باران خواهد بود و در ارتفاعات شرق از جمله نایین، خوروبیابانک و ارتفاعات کرکس بارش‌ها به صورت برف پیش بینی می‌شود.

علی عسگریان اضافه کرد: از فردا بعدازظهر شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در اکثر نقاط استان خواهیم داشت که تا  روز شنبه ادامه خواهد داشت اضافه کرد: در روز شنبه این وزش باد در مناطق شرقی استان همراه با گرد و خاک خواهد بود.

 وی با بیان اینکه میانگین دمای هوای استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد گفت: از روز شنبه شاهد کاهش شدید افت دما خواهیم بود که میانگین دمای هوا در اکثر نقاط استان به زیر صفر خواهد رسید؛ که متاسفانه سرمازدگی به شکوفه‌ها آسیب وارد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در سردترین ساعات بامداد فردا سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود اظهار کرد: در این بازه زمانی، بویین میاندشت با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و خوروبیابانک و کاشان  با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 369720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.