دستکاری‌های غیرکارشناسانه، منابع طبیعی و زندگی انسان را نابود می‌کند

دهاقان –امام جمعه دهاقان گفت: هرگونه دستکاری غیر اصولی در محیط زیست و به خطر انداختن اکوسیستم یک نوع خودکشی است چرا که نه تنها زندگی انسان‌ها بلکه طبیعت را نیز نابود می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی امروز (پنجشنبه) در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: نقش انسان‌ها در محیط زیست فقط باید مدیریتی باشد چرا که منابع طبیعی برای نسل‌های آینده نیز هست.

وی گفت: منابعی مانند آب، خاک، هوا، جنگل و رودخانه برای زندگی بشر آفریده شده و قیمت آن برابر با هستی موجودات روی زمین است.

امام جمعه دهاقان افزود: هرگونه دستکاری غیراصولی در محیط زیست و به خطر انداختن اکوسیستم یک نوع خودکشی است چرا که نه تنها زندگی انسان‌ها بلکه طبیعت را نیز نابود می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری اضافه کرد: امروزه حفظ درختان تنومند با ارزش‌تر از کاشت درختان جدید است و همه باید دست در دست هم دهیم تا آنچه هست حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام رضوانی با اشاره به جاری شدن آب در رودخانه شور دهاقان تصریح کرد: در سال‌های گذشته به خاطر جاری بودن آب در رودخانه موجودات آبزی به وفور وجود داشت به گونه‌ای که چند تن ماهی برای صید بود، اما با زدن سد اکوسیستم آب برهم زده شد و مشکلاتی را نیز به وجود آورد.

امام جمعه دهاقان با تاکید بر اینکه برای ادامه حیات باید منابع طبیعی و محیط زیست حفظ شود خاطرنشان کرد: نباید به راحتی در مقابل اقدامات غیرکاشناسی و غیر اصولی گذشت چرا که مدیون آیندگان خواهیم بود.

کد خبر 369694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.