روحانی درباره «سخنگو» نداشتن دولت پاسخگو باشد

یک عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وجود سخنگو در دولت‌ها مرسوم بوده، این یک ضرورت برای همه دولت‌هاست اما اینکه چرا آقای روحانی مصلحت دیده‌اند در حال حاضر دولت سخنگویی نداشته باشد خودش باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایمنا، محمد هاشمی در پاسخ به این پرسش که انتخاب سخنگو برای دولت در شرایط فعلی چقدر لازم و ضروری است اظهار کرد: همیشه مرسوم بوده که دولت‌ها سخنگو داشته باشند تا هم در کنفرانس‌های خبری و هم در سایر موارد لازم سخنانی را از قول دولت و رئیس آن به گوش رسانه‌ها و مردم برسانند و ارتباط لازم را برای انتقال اطلاعات از دولت به سایر دستگاه‌ها یا مردم و رسانه‌ها برقرار کند.

وی افزود: این موضوع که یک دولت سخنگو داشته باشد امری ضروری برای همه دولت‌ها بوده و هست، اما اینکه آقای روحانی چه مصلحتی دیده است که در شرایط فعلی سخنگویی برای دولت در نظر نگیرد را خود ایشان باید پاسخ بدهد.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مواضع رسمی دولت باید از زبان سخنگو با مخاطبان آن دولت در میان گذاشته شود، اظهار کرد: افراد مختلف در هیأت دولت می‌توانند مواضع فردی خود را در گفت‌وگو با رسانه‌ها بازگو کنند یا درباره مسئولیت‌هایشان به طور تخصصی پاسخگو باشند، اما هیچکدام از آنها را نمی‌توان موضع رسمی دولت دانست، چرا که دولت یک مجموعه کلی است و هر کدام از آن افراد بخشی از آن مجموعه محسوب می‌شوند و کار سخنگو این است که از طرف تمامی این مجموعه به رسانه‌ها یا مردم پاسخگو باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه نمی‌توان قضاوت کرد که آیا با نبود سخنگوی دولت رابطه جامعه با دولت قطع شده است یا خیر؟ اظهار کرد: به هر حال در حال حاضر هم پس از برگزاری جلسات هفتگی هیأت دولت معمولاً وزرا به میان خبرنگاران می‌آیند و پاسخ سوالات آنها را می‌دهند و وزرا خودشان نیز در سفرهای استانی که معمولاً آخر هفته‌ها برگزار می‌کنند به شکلی می‌کوشند مطالبات مردم را پیگیری کنند و پاسخ سوالات آنان و رسانه‌ها را بدهند، اما همه این موارد  می‌تواند به این معنا باشد که رابطه دولت با جامعه قطع نشده است به این معنا نیست که وجود سخنگو یک ضرورت نیست.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: همانطور که می‌دانیم وزرا چون از سوی خودشان و مسئولیت فردی‌شان صحبت می‌کنند نمی‌توانند جای خالی سخنگو را پر کنند و به نظر می‌رسد نیاز به سخنگو با این تمهیدات رفع نشده است.

کد خبر 369693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.