اتیسم صاحب بودجه مستقل شد/ ادعای جدید درباره خودکشی معتادان در بندرعباس

شناخته شدن اتیسم در بودجه ۹۸ به عنوان بیماری خاص، تکذیب خودکشی در کمپ ترک اعتیاد بندرعباس، زخمی شدن یک دانشجو بر اثر شلیک گلوله و آزادی متهم زن حادثه تروریستی جاده زاهدان مهم‌ترین عناوین بسته خبری اجتماعی امشب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا ساعی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: تولد سالانه حدود ۴۰ هزار کودک مبتلا به اختلال اتیسم در کشور و مشکلات ناشی از این بیماری زمینه تلاشی ملی در فراکسیون معلولان شد و نتیجه داد؛ خوشبختانه اتیسم در بودجه ۹۸ بیماری خاص شناخته و صاحب بودجه مستقل شد.

بندرعباس؛ تکذیب خودکشی در کمپ ترک اعتیاد

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور در پی انتشار اخباری مبنی بر خودکشی دسته جمعی معتادان در یکی از کمپ‌های درمان اعتیاد بندرعباس ضمن تکذیب این موضوع، گفت: این آتش سوزی از سوی دو نفر از معتادان حاضر در کمپ مذکور به شکل عمدی و با استفاده از به آتش کشیدن "پتو" رخ داده است.

وی با رد ادعای مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس درباره وقوع خودکشی دسته جمعی در این کمپ به دنبال رفتار نامناسب با معتادان تصریح کرد: در وهله اول مدیرعامل آتش نشانی صاحب صلاحیت لازم برای اظهار نظر درباره نوع برخورد با معتادان نیست و به همین منظور بهزیستی استان نیز کمیته‌ای را تشکیل داده و این اظهارات را تکذیب کرده است.

اهواز؛ شلیک گلوله یک دانشجو را زخمی کرد

روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز اعلام کرد: یک دانشجوی دختر بر اثر اصابت گلوله سرگردان به وی، در محوطه این دانشگاه، از ناحیه کتف مجروح شد که بلافاصله برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.

با اشاره به اینکه دانشجوی مجروح پس از درمان از بیمارستان مرخص شده، ادامه داد: شلیک گلوله در خارج از محوطه این دانشگاه و در مناسبت‌هایی مانند عزا و عروسی، و اصابت آن به ساختمان‌های این دانشگاه بارها مشاهده شده است.

همدان؛ مرگ یک نفر پیش از عمل جراحی بینی

به گفته رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان، یک پسر جوان به‌علت جراحی زیبایی بینی به بیمارستان بعثت همدان مراجعه کرده و قبل از انجام عمل به حالت اغما رفته بود که پس از انتقال به بخش آی.سی.یو جان خود را از دست می‌دهد.

وی در رابطه با علت فوت این فرد افزود: احتمال می‌رود علت مرگ این پسر جوان حساسیت به داروی بیهوشی مورد استفاده بوده باشد اما هنوز به طور قطعی علت مرگ مشخص نشده و در دست بررسی است

چند خبر کوتاه

سخنگوی اورژانس کشور از مصدومیت شدید دو نوجوان بر اثر انفجار مواد محترقه در شهر بابک استان کرمان خبر داد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: بیش از 800 تُن مواد مخدر توسط ایران در سال 2018 میلادی کشف شد.

رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت: سالانه چهار هزار نوزاد با کم‌شنوایی مادرزادی و عمیق در کشور متولد می‌شوند.

رییس سازمان زمین شناسی: ۳۵هزار کیلومتر از مناطق کشور درگیر پدیده گرد و غبار است. ۳۰۰دشت در ۱۷ استان کشور با پدیده فرونشست روبرو شده‌اند.

قاضی مسعودی مقام: سه متهم پرونده مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی خارج از کشور هستند

فرماندهی انتظامی فارس: ۱۶ دلال ارز در شیراز دستگیر شدند.

نماینده ولی فقیه در حج: مدت اقامت در حج کوتاه می‌شود.

دادستان زاهدان: با توجه به درخواست‌های مکرر سران طوایف سیستان و بلوچستان از سپاه مبنی بر بهره‌مندی از رافت اسلامی و حفظ مقام مادر، متهم زن حادثه تروریستی جاده زاهدان پس از اتمام تحقیقات با قرار وثیقه آزاد شد. در حال حاضر هشت متهم دیگر در بازداشت هستند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: اگر لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی تصویب نشود، افراد زیادی در کشور فاقد هویت و سرنوشت باقی می­­‌مانند.

رییس کمیته امداد: طبق مذاکراتی که با دولت انجام شده، یک نوبت سبد کالا تا پیش از اتمام سال ۹۷ به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی  اختصاص می‌یابد.

فرمانده ناجا: امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال خط قرمز پلیس است.

استانداری لرستان: به سبب خروج واگن قطار باری از مسیر در بلاک قارون - بیشه، راه آهن تهران - جنوب از صبح چهارشنبه بسته شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس: اجبار دختربچه‌ها به ازدواج زوری متوقف می‌شود.

ماموران گمرک بازرگان با استفاده از دستگاه ایکس ری چهار عدد خمره گلی عتیقه را که در داخل یک بار محموله خروجی جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: اضافه خدمت سرباز فداکار حمله تروریستی اهواز بخشیده شد

کد خبر 369684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.