دنیا در انتظار نخستین راهپیمایی فضایی زنانه!

سازمان فضایی ناسا به تازگی اعلام کرده است که ایستگاه فضایی بین المللی میزبان راهپیمایی تاریخی زنان در ماه مارس خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر این اساس در تاریخ ۲۹ مارس که نقطه تحولی در تاریخ فضایی محسوب می‌شود "ان مک کلین" به همراه "کریستینا کک" ماموریت دارند در فضا راهپیمایی کنند. این دو فضانورد زن که از روز  سوم ماه دسامبر سال گذشته در ایستگاه فضایی بین المللی به سر می‌بردند قرار است در اواخر این ماه در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی قرار گیرند واین راهپیمایی فضایی را از آن خود ثبت کنند.

به گفته یکی از سخنگویان سازمان ناسا این پیاده‌روی قرار بود در فصل پاییز انجام شود، اما اکنون با ماه بین المللی زنان (International Women’s Month) مقارن شده است. "سوتلانا ساویتسکایا" نخستین زن فضانوردی بود که در ۲۵ ماه ژوئیه ۱۹۸۴ در ماموریت "سایوز تی-۱۲" به فضا رفت و راهپیمایی فضایی انجام داد. در اواخر همان سال فضانورد دیگری به نام "کاترین دویر" مقام نخستین زن آمریکایی که در فضانورد پیاده روی کرد را به خود اختصاص داد. 

اما خبر جدید اینکه "مک کلین" در ایستگاه فضایی بین المللی به سر می‌برد و قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه به همراه "نیک هوگ"، فضانورد ناسا و الکسی اوچینی کیهان نورد، داخل فضاپیمای "Roscosmos Soyuz" قرار گیرند. جالب است بدانید که مک کلین، کریستینا کک و نیک هوگ از سال ۲۰۱۳ به عضویت سازمان ناسا درآمدند. هنگامی که فضانوردان از فضاپیما خارج می‌شوند لباس‌های مخصوص فضانوردی می‌پوشند که در آن اکسیژن و آب مورد نیاز موجود است تا بدین شیوه بدن خود را ایمن نگه دارند.

لباس فضانوردی تقریبا ۲۸۰ پوند وزن دارد و هنگامی که فضانورد خارج می‌شود برای اینکه از فضاپیمای خود فاصله زیادی نگیرد یک طناب به لباس او متصل می شود. گفتنی است راهپیمایی دو نفره مک کلین و  کریستینا کک هفت ساعت طول می‌کشد و به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی ناسا پخش خواهد شد.

کد خبر 369681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.