بیش از یک میلیون کتاب در کتابخانه‌های شهرضا وجود دارد

فرماندار شهرضا گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که به نسبت جمعیت، رضایت‌بخش است، اما باید تلاش همگانی برای افزایش گرایش به مطالعه نیز انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در "همایش فروغ صبح دانایی(۳)" که باهدف تجلیل از نویسندگان این شهرستان برگزار شد: تأکید کرد: در دوران پس از پیروزی نقلاب اسلامی ایران با ایجاد بسترهای مناسب، شمار نویسندگان زن و مرد و شمارگان کتاب تألیفی آنان افزایش چشمگیری داشته است، تا جایی که ایران را به کشوری شاخص در منطقه تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف کشور، زیرساخت‌های مناسب برای دسترسی افراد به کتاب تاحد زیادی فراهم شده است و از این پس باید با اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی، برای افزایش سرانه مطالعه و بویژه نهادینه کردن گرایش به خواندن کتاب در کودکان و نوجوانان، اقدام شود.

فرماندار شهرضا با اشار به وجود ۱۱ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در این شهرستان، یادآور شد: یک باب کتابخانه جدید در اوایل سال ۹۸ افتتاح می‌شود و دو باب کتابخانه نیز در حال ساخت است.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه خانواده‌ مهمترین نهاد اجتماعی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است، اظهار کرد: متاسفانه صرف اوقات فراوانی از شبانه روز در فضای مجازی و استفاده بی‌رویه از گوشی‌های همراه، منجر به سطحی شدن مطالعه و کاهش اثربخشی آن شده است.

وی با تأکید بر اهیمت فرهنگسازی در استفاده قانونمند از فضای مجازی، یادآور شد: افزایش سرانه مطالعه در جامعه نیازمند عزم همگانی دولت و مردم و استفاده از نظرات متخصصان و تحقیقات دانشگاهی و پرهیز از اقدامات شتابزده است.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که به نسبت جمعیت، رضایت‌بخش است، اما باید تلاش همگانی برای افزایش گرایش به مطالعه نیز انجام شود.

به گزارش ایمنا، در همایش فروغ صبح دانای(۳) از ۸۵ اثر تألیفی نویسندگان شهرضا رونمایی و ۴۲ مؤلف این آثار، تجلیل شدند.

کد خبر 369679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.