۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
از ۴۲ نویسنده شهرضا تجلیل شد

شهرضا - در سومین همایش فروغ صبح دانایی، از ۴۲ نفر از نویسندگان شهرضایی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فاطمه پورخاقان، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا شامگاه چهارشنبه در  همایش فروغ صبح دانایی اظهار کرد: تاکنون سه همایش از سلسه‌ همایش‌های فروغ صبح دانایی در شهرستان برگزار شده و در آن‌ها از ۱۷۵ اثر مؤلفان شهرضا رونمایی شده است.

وی ادامه داد: در نخستین همایش فروغ صبح دانایی ۵۰ کتاب و در دومین همایش از این عنوان، ۴۰ اثر تألیفی نویسندگان شهرستان شهرضا با عناوین مختلف رونمایی شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به رونمایی از ۸۵ اثر تألیفی نویسندگان این شهرستان در سومین همایش فروغ صبح دانایی، یادآور شد: این آثارتوسط ۴۲ نفر از نویسندگان شهرضا نوشته شده که از این تعداد ۳۴ نفر مرد و هشت نفر زن هستند.

پورخاقان با بیان اینکه ۳۳ اثر معرفی شده در همایش امسال توسط نویسندگان روستایی به رشته تحریر درآمده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۰ اثر نویسندگان روستای "اسفرجان" و سه اثر توسط نویسندگان روستای "اسفه" نگاشته شده است.

وی با اشاره به تشکیل گجینه آثار مؤلفان و مفاخر این شهرستان، اضافه کرد: در حال حاضر ۴۹۶ اثر از ۳۰۷ نویسنده شهرضایی در این گنجینه نگهداری می‌شود که از این تعداد مؤلف، ۲۵۵ نفر مرد و ۵۲ نفر زن هستند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی نهادهای فرهنگی جامعه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه، تصریح کرد: خانواده، مدرسه و کتابخانه، سه رکن مهم و تأثیرگذار در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه هستند.

پورخاقان تأکید کرد: مطالعات انجام شده درباره اهمیت و نقش مطالعه در توسعه جوامع نشان می‌دهد، دست‌یابی به رشد همه‌جانبه و توسعه پایدار در کشور، نیازمند صرف وقت و هزینه برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کارآمد در بین اقشار مختلف جامعه است.

کد خبر 369677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.