مرغداران باید وارد عرصه توزیع شوند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا کی می‌خواهیم از دلالی‌ها گلایه کنیم باید با همکاری یکدیگر نهاده‌های مرغ توسط خود مرغداران تهیه شود تا صنعت مرغداری پایدار شود و راهی جز این نیست.

به گزارش ایمنا، محمود حجتی شامگاه چهارشنبه در جمع مرغداران در صومعه‌سرا اظهار کرد:در حوزه ابریشم برنامه‌های خوبی از توتستان گرفته تا آموزش و تولید نخ پیش بینی شده است و با وجود آسیب‌های حاصل از نرخ ارز و مشکلات اقتصادی در این زمینه قیمت ابریشم به قیمت منطقی خود نزدیک‌تر شد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تا کی می‌خواهیم از دلالی‌ها گلایه کنیم باید با همکاری یکدیگر نهاده‌های مرغ توسط خود مرغداران تهیه شود تا صنعت مرغداری پایدار شود و راهی جز این نیست.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی فقط در مزرعه نیست و باید در حوزه تولید کشاورزی زنجیره‌وار کار کنیم افزود: امکانات و توانمندی‌های زیادی در حوزه کشاورزی داریم و باید مثل شهرستان‌هایی چون رفسنجان که مرغداران خود فروشگاه مرغ دارند این کار را شروع کرد.

حجتی با بیان اینکه عرضه مرغ از ابتدا تا انتها به‌صورت زنجیره تعریف شود و منابعی که متعلق به مردم است با قیمت قابل قبولی در اختیارشان قرار گیرد گفت: زمینه زراعت چوب که بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است 5سال است که در گیلان در حال پیگیری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بخش منابع طبیعی تاکنون کاملا آماده نبود اما امروز آماده است تا از این طریق درآمد منطقه را با تقویت زراعت چوب افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود نهال‌های سریع الرشد منطقه، قیمت چوب و آب و خاک مناسب با عزم جدی می‌توان موانع را از سر راه زراعت چوب برداشت گفت: صنعت زراعت چوب می‌تواند ارزش افزوده را به ارمغان آورد.

حجتی با اشاره به اینکه در حوزه منابع طبیعی امانت‌دار مردم هستیم و باید به بهبود آن کمک کنیم گفت: از طریق زهکشی مناسب اراضی گلخانه‌ای می‌توان مانند کشور هلند به مهد گل تبدیل شد که این امر مستلزم کار و فعالیت هماهنگ در این حوزه است.

کد خبر 369675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.