۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
۷ هزار مداد کاشته می شود

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از توزیع مدادهای کاشتنی در بین شهروندان اصفهانی در هفته درختکاری خبر داد.

احمد رضایی درباره ویژه‌برنامه این اداره در هفته درختکاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با این ایام هفت هزار مداد کاشتنی از سوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی افزود: این مدادهای کاشتنی که به آنها مداد سبز، مداد محیط زیستی و یا مداد بذردار هم گفته می‌شود به صورت یک کپسول بذردار طراحی شده است و زمانی که مصرف شده و کوتاه می‌شوند با کاشته شدن در خاک سبز می‌شوند.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: این مدادهای کاشتنی در جشن‌های هفته درختکاری  در بین شهروندان توزیع می‌شود.

رضایی تشویق شهروندان به درختکاری و فرهنگ‌سازی درباره حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان و پاسداشت طبیعت به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان را هدف اجرای این برنامه دانست و گفت: به همراه این مدادهای کاشتنی کاتالوگ‌هایی نیز به شهروندان داده می‌شود تا با نحوه کاشتن و نگهداری از این گیاهان آشنا شوند. توسعه فرهنگ استفاده از مواد بازیافتنی از دیگر اهداف طراحی مدادهای کاشتنی است.

وی "هر نهال، یک امید" را شعار برنامه‌های شهرداری اصفهان در هفته درختکاری امسال دانست و بیان داشت: جشنی با عنوان "با طبیعت تا بهار" یکی از برنامه‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است که از ۱۱ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۷ اسفندماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در ایوان شرقی ارگ جهان‌نما برگزار می‌شود و توزیع مداد کاشتنی در بین شهروندان در این برنامه هم انجام می‌شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: این برنامه شامل آیتم‌های کودک، نوروزخوانی، نمایش خیابانی، خیمه‌شب‌بازی و مجموعه کارهای آیینی پیرامون نوروز است. "هر نهال یک امید" و زیر عنوانش "با طبیعت تا بهار" پیرامون هفته درختکاری و فضای سبز برنامه اجرا می‌کند و همچنین قصد دارد مردم را برای نوروز آماده ‌کند.

رضایی با بیان اینکه در این جشن مسئولان مردم را همراهی می‌کنند خاطرنشان کرد: مرکز شهر کانون توجه جمعیتی و برنامه‌های شهری است و دلیل انتخاب ارگ جهان‌نما به عنوان یک ظرفیت میدان‌گاهی برای این برنامه نزدیکی آن به ایستگاه مترو و فرهنگ‌سازی برای سوار شدن به آن بوده است.

کد خبر 369669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.