فقط ۲ امتیاز سهم نمایندگان ایران/ شروع مقتدرانه غول‌های غرب آسیا+ جدول

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا طی سه روز با انجام ۱۶ دیدار در غرب و شرق آسیا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۹ از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شد و طی آن نمایندگان کشورهای سطح اول فوتبال آسیا برابر یکدیگر قرار گرفتند.

شروع مسابقات فصل جاری اما بر خلاف فصل گذشته برای ایرانی‌ها چندان خوش یمن نبود و ۳ نماینده ایران از دیدارهای خود تنها دو تساوی خانگی و یک شکست پرگل خارج از خانه بر جای گذاشتند تا ایران در کنار عراق تنها کشوری در غرب آسیا باشد که نمایندگانش رنگ برد را ندیدند.

در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا ذوب آهن و پرسپولیس در خانه به ترتیب برابر الزوراء عراق و پاختاکور ازبکستان به تساوی رسیدند و استقلال در دوحه قطر با ۳ گل مغلوب الدحیل قطر شد. همچنین تیم‌های مدعی غرب آسیا از جمله الاتحاد، الاهلی و الهلال عربستان و الدحیل قطر برابر حریفان خود پیروز شدند تا نشان دهند از همین ابتدای کار می‌خواهند درخشش خود را آغاز کنند.

در ادامه به بررسی گروه به گروه لیگ قهرمانان آسیا در پایان هفته نخست می‌پردازیم:

گروه A | توقف خانگی ذوب آهن برابر ضعیف‌ترین تیم گروه

در گروه A لیگ قهرمانان آسیا بسیاری از کارشناسان معتقد بودند با توجه به قدرت تیم‌های حاضر، شانس ذوب آهن برای صعود بالاست اما شاگردان منصوریان با تساوی خانگی برابر الزوراء عراق نشان دادند نباید در فصلی که تیم همیشگی نیستند به آنها در آسیا دل بست. در این گروه الوصل امارات موفق به شکست النصر عربستان، تیم مدعی لیگ عربستان شد و به تنهایی با ۳ امتیاز در صدر جای گرفت.

نتایج هفته نخست و جدول گروه A لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

ذوب آهن ایران صفر- الزوراء عراق صفر

الوصل امارات یک- النصر عربستان صفر

گروه B | الاتحاد و مقتدرانه ترین پیروزی هفته نخست

الاتحاد عربستان، تیم زرد و مشکی پوش عربستانی که قدمت و سابقه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا دارد پس از چند فصل دوری در بازگشت به لیگ قهرمانان با پیروزی ۵ بر یک برابر الریان قطر مقتدرانه ترین برد هفته نخست را به نام خود ثبت کرد. در این گروه لوکوموتیو تاشکند هم ۲ بر صفر از سد الوحده امارات گذشت اما الاتحاد با برد خوبی که به دست آورد در صدر گروه جای می‌گیرد.

نتایج هفته نخست و جدول گروه B لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

الاتحاد عربستان ۵- الریان قطر یک

لوکوموتیو ازبکستان ۲- الوحده امارات صفر

گروه C | استقلال، الدحیل را صدرنشین گروه مرگ کرد

در سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان آسیا در این فصل تیم‌های الدحیل قطر و الهلال عربستان با برتری برابر استقلال ایران و العین امارات ۳ امتیازی شدند و در این میان الدحیل به دلیل برتری پر گل ۳ بر صفر برابر استقلال و تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه شد.

نتایج هفته نخست و جدول گروه C لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

الدحیل قطر ۳- استقلال ایران صفر

العین امارات صفر- الهلال عربستان یک

گروه D | توقف پرسپولیس، الاهلی را صدرنشین کرد

پرسپولیس، فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در اولین دیدار خود در فصل جدید نتوانست مطابق انتظارات عمل کند و در خانه برابر پاختاکور ازبکستان با نتیجه یک بر یک متوقف شد تا الاهلی عربستان با پیروزی ۲ بر صفر برابر السد با ۳ امتیاز به تنهایی صدرنشین این گروه شود.

نتایج هفته نخست و جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

پرسپولیس ایران یک- پاختاکور ازبکستان یک

الاهلی عربستان ۲- السد قطر صفر

گروه E | آغاز مدافع عنوان قهرمانی با برد

کاشیما آنتلرز ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی در اولین دیدار خود در فصل جدید برابر جوهور دارالتعظیم مالزی به برتری رسید و در صدر جدول گروه جای گرفت.

نتایج هفته نخست و جدول گروه E لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

کاشیما آنتلرز ژاپن ۲- جوهور دارالتعظیم مالزی یک

ژیونگنام کره جنوبی ۲- شاندونگ لوننگ چین ۲

گروه F | دگو، تنها کره‌ای صدرنشین

تیم فوتبال "دگو" یکی از تیم‌های کره‌ جنوبی که کمتر نامی از آن در لیگ قهرمانان آسیا شنیده بودیم و قدمت زیادی هم ندارد در هفته نخست لیگ قهرمانان با پیروزی خارج از خانه ۳ بر یک برابر ملبورن ویکتوری در صدر جدول گروه جای گرفت و گوانژو چین نیز دیگر تیم ۳ امتیازی گروه است.

نتایج هفته نخست و جدول گروه F لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

ملبورن ویکتوری استرالیا یک- دگو کره جنوبی ۳

گوانژو چین ۲- سانفرسه هیروشیما ژاپن صفر

گروه G | برد پرگل رقیب سنتی مدافع عنوان قهرمانی

تیم اوراوا ردز ژاپن که در لیگ این کشور رقیب سنتی کاشیما آنتلرز، قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید در هفته نخست با پیروزی ۳ بر صفر برابر بوریرام تایلند جای خود را در صدر محکم کرد تا پیروزی ۳ بر یک چونبوک موتورز کره جنوبی هم مانع صدرنشین اوراوا نشود.

نتایج هفته نخست و جدول گروه G لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

چونبوک موتورز کره جنوبی ۳- بیجینگ گوان چین یک

اوراوا ردز ژاپن ۳- بوریرام تایلند صفر

گروه H | تنها گل گروه، شانگهای را صدرنشین کرد

در کم گل ترین گروه شرقی لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست، تیم شانگهای SIPG چین با یک گل از سد کاوازاکی ژاپن گذشت تا به لطف تساوی بدون گل اف سی سیدنی برابر اولسان هیوندای کره جنوبی صدرنشین گروه شود.

نتایج هفته نخست و جدول گروه H لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

اف سی سیدنی استرالیا صفر- اولسان هیوندای کره جنوبی صفر

شانگهای SIPG چین یک- کاوازاکی ژاپن صفر

کد خبر 369662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.