جلیل‌زاده: نباید به هر قیمتی مخاطب را خنداند

کارگردان نمایش کمدی "پنجه طلا" با انتقاد از کسانی که این نمایش را "مستهجن" خوانده بودند، گفت: به‌نظر من مردم فراموش کرده‌اند بخندند و ما داریم کاری می‌کنیم که آن‌ها در کنار خانواده‌های خود ساعتی را شاد باشند.

عباس جلیل زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره داستان نمایش کمدی "پنجه طلا" اظهار کرد: داستان این نمایش درباره مردی است که خواننده عروسی بوده و از او به عنوان "خالتور" یاد می‌شود. زمانی که او ازدواج می‌کند، شروطی برایش مقرر می‌شود که یکی از آن‌ها رها کردن خوانندگی است.

وی افزود: با شروع زندگی مشترک این زن و شوهر اصفهانی، آن‌ها درگیر مسائل اجتماعی و حواشی اطراف زندگیشان می‌شوند و با ورود یک شخص جدید به زندگی این دو، در ادامه داستان شرایط جدیدی برایشان رقم می‌خورد و حوادث به‌گونه دیگری رخ می‌دهد.

کارگردان نمایش پنجه طلا درباره انتقادات احتمالی نسبت به محتوای این نمایش، همانند بسیاری از دیگر نمایش‌های کمدی، تصریح کرد: اتفاقا این حاشیه‌ها ایجاد شده و یکی از رسانه‌ها نمایش را "مستهجن" خوانده بود. اما ای کاش یاد بگیریم قضاوت نکنیم و تا چیزی را از نزدیک لمس نکرده‌ایم، درباره آن نظر ندهیم.

جلیل زاده ادامه داد: به‌نظر من مردم ما فراموش کرده‌اند بخندند و در این نمایش، داریم کاری می‌کنیم که آن‌ها در کنار خانواده‌های خود ساعتی را به شادی بگذرانند. نمایش پنجه طلا مستهجن نیست، بلکه بسیار برای خانواده مناسب است و نکات آموزشی فراوانی هم در آن وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خندیدن به هر نحوی صحیح است؟ گفت: خود من شدیدا با این امر مخالفم و معتقدم که نباید مردم را به هر قیمتی خنداند و برای همین است که درد زیادی را متحمل می‌شوم که به نمایشم برچسب مستهجن بزنند.

این کارگردان تئاتر افزود: تلاش زیادی کرده‌ام تا نمایش داستان مشخصی داشته باشد و صرفا اینگونه نباشد که چند بازیگر با جملات و حرکات خود سعی در خنده گرفتن از مردم داشته باشند. به‌نظر من بعد از این همه تلاش و ماه‌ها تمرین، کار شریف و ارزشمندی را به روی صحنه برده‌ایم.

جلیل زاده درباره شیوه داستان‌پردازی نمایش خود، ادامه داد: برای نمایش پنجه طلا، در ابتدا متنی در نظر گرفته و همه چیز براساس آن تنظیم شد. این در حالی است که بسیاری از نمایش‌های مشابه، به نوعی بداهه‌پردازی‌های خود بازیگران هستند و هیچ داستان و روایت مشخصی ندارند.

وی با بیان اینکه در شب‌های گذشته از اجرای "پنجه طلا" استقبال مخاطبین خوب بوده است، اضافه کرد: با توجه به انتشار دیرهنگام تبلیغات نمایش، انتظار این استقبال گسترده را نداشتیم، اما حضور مردم و بازخورد آن‌ها بسیار مثبت بود.

به گزارش ایمنا، نمایش پنجه طلا با بازی عباس جلیل زاده، جواد مدنی، احسان خادمی، فرزانه نصیری، زینت کنجکاو و احسان شاه کرمی تا ۲۴ اسفند در آمفی تئاتر هنرستان هنرهای زیبا ساعت ۲۰ روی صحنه می رود.

کد خبر 369642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.