مجسمه‌ها تنها تزیین کننده شهر نیستند

یک مجسمه ساز گفت: مجسمه تجسم جنبه‌های پنهان تاریخ و فرهنگ یک ملت است به یک مجسمه نباید به عنوان مبلمان شهری نگاه شود این نمادها تنها تزیین کننده شهر نیستند.

مرتضی نعمت اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص جابجایی مجسمه نماد درخت دوستی گفت: متداول است که برای زیباسازی شهر مجسمه‌هایی در شهر نصب شود و گاهی ممکن است به دلایلی جابجایی‌هایی صورت بگیرد.

 وی معتقد است که نماد درخت دوستی روبروی کتابخانه مرکزی قرار داشت و بخاطر درخواست خودم و صلاح دید زیبا سازی شهرداری قرار به جابجایی شد چراکه در آن منطقه تراکم چند مجسمه دیگر وجود داشت.

این مجسمه ساز با اشاره به تاثیرگذاری مجسمه‌ها در بیان مفاهیم به شهروندان، تصریح کرد: مجسمه تجسم جنبه‌های پنهان تاریخ و فرهنگ یک ملت است، به یک مجسمه نباید به عنوان مبلمان شهری نگاه شود این نمادها تنها تزیین کننده شهر نیستند.

نعمت الهی افزود: بستر شهر بستری است که همه در آن زندگی می‌کنیم و این فضای مشترک طبیعتاً باید دلنشین و جذاب باشد پس چه بهتر که در آن نمادهای فرهنگی و تاریخی داشته باشیم و امروز با توجه به اینکه با شهری ساخته شده و مدرن روبرو هستیم، گاهی ضرورتی حس می‌شود که برای جذابیت و ایجاد آرامش در قسمتی از آن مجسمه قرار گیرد.

کد خبر 369640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.