۴ هزار اصله نهال در بادرود غرس شد

نطنز-شهردار بادرود گفت: تعداد چهار هزار اصله درخت در معابر اصلی و فرعی شهر بادرود غرس شد.

مجید صفاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، از غرس حدود چهار هزار اصله انواع درختان سازگار با اقلیم منطقه در یک ماهه گذشته در معابر اصلی و فرعی شهر بادرود خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۱۳۰۰ اصله درخت زیتون تلخ، ۶۸۰ اصله درخت توت کاکوزا، ۸۵۰ اصله درخت سرو شیرازی، ۸۰۰ اصله درخت کاج و انواع گل های زینتی رز هفت رنگ، گل صندوقی بنفشه در بلوار حرم، معابر اصلی و فرعی شهرک آزادگان، محوطه اطراف ساختمان های مسکن مهر، پارک شهر، بلوار شهید مطهری، میدان غدیر، بوستان شهدای گمنام، خیابان شهید رجایی، بلوار امام رضا(ع) ، گلزار شهدا، خیابان شهید کفاشی و بلوار علی آباد و همچنین گل کاری در  خیابان امام (ره)، گل کاری لچکی های خیابان تامین اجتماعی، میدان فاطمیه(س)، میدان شهدا، میدان غدیر، دوربرگردان های بلوار مطهری، میدان امام خمینی (ره) و... انجام شد.

شهردار بادرود با بیان اینکه فرهنگ درختکاری یکی از سنت های حسنه اسلامی است که متاسفانه در طول سالیان گذشته در میان مردم کمرنگ شده است، تاکید کرد: نهضت کاشت نهال و صیانت از آن باید در میان مردم به عنوان فرهنگ ایرانی و اسلامی نهادینه شود تا بدین صورت کمی از آلودگی های زیست محیطی کاسته شود.

صفاری ادامه داد: مردم باید به این سطح از آگاهی برسند که کاشت درخت و صیانت از آن باعث پایین آمدن مرگ و میرهای ناشی از آلودگی های زیست محیطی شده و در سلامت خودشان تاثیر مسقیم دارد.

وی هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را فرصت مغتنمی برای ادای دین شهروندان به محیط زیست عنوان کرد و افزود: شهروندان با کاشت درخت و نگهداری از آن می توانند دین خود را نسبت به محیط زیست در این روز ادا کنند.

کد خبر 369635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.