کاشت ۴۴ درخت چنار در گذر فرهنگی چهارباغ

امروز ( چهارشنبه ۱۵ اسفندماه) به مناسبت روز درختکاری ۴۴ درخت چنار در گذر فرهنگی چهارباغ از سوی شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری کاشته شد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در آیین کاشت درخت در چهارباغ عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیابان چهارباغ یک محور فرهنگی است به طوری که عنوان گذر فرهنگ و هنر را برای این خیابان انتخاب شده است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که هر گردشگری که به اصفهان می‌آید گذر فرهنگی چهارباغ را برای تماشا انتخاب کند؛ برای حضور گردشگران در این گذر فرهنگی باید زیرساخت‌های لازم را آماده کنیم؛ از جمله این زیرساخت‌ها می‌توان به ساخت و تکمیل فضای سبز، ساخت حوض‌ها و... اشاره کرد.

شهردار اصفهان در خصوص تکمیل زیرساخت‌های گذرفرهنگی چهارباغ گفت: هر مغازه ای باید به نحوی هنر اصفهان را به نمایش بگذارد؛ این هنر می تواند در زمینه خوراکی یا آثار هنری و صنایع دستی باشد؛ در این گذر می توانیم شاهد خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در عرصه های‌ هنری باشیم؛ این رویایی است که برای چهارباغ داریم؛ البته این رویا را تنها به این محور ختم نمی‌کنیم و در ادامه این برنامه به میدان امام حسین(ع) می‌رسیم؛ در سال آینده برنامه‌هایی نیز برای خیابان سپاه داریم. پیاده راه فرهنگی گذر چهارباغ را به میدان نقش جهان و در ادامه میدان نقش جهان را به میدان امام علی(ع) وصل می‌کنیم؛ این مسیر را برای پیاده روی آماده می‌کنیم که هر قدمش هنر، اصالت و هویت اصفهان و کشور را به نمایش می‌گذارد.

نوروزی افزود: شهرداری از هنرمندان حمایت معنوی می‌کند، برای حمایت مادی نیز این ابزار و مکان‌ها در اختیار آنها قرار می گیرد؛

شهردار اصفهان در خصوص کاشت درختان در گذر چهارباغ تصریح کرد: تعداد ۴۴ درخت چنار ۲۰ ساله را امروز در گذر فرهنگی چهارباغ کاشتیم.

نوروزی در خصوص رونق در چهارباغ اظهار کرد: زمانی که گردشگر در اصفهان افزایش یابد به معنای رونق اقتصادی برای مغازه‌ها و افزایش زیر ساخت‌های گردشگری و انتخاب گذر فرهنگی چهارباغ به عنوان محل تفریح است؛ بخشی از این رونق به عهده کسبه است؛ کسبه باید بتوانند خود را با شرایط وفق دهند و کالاهایی را ارائه دهند که برای گردشگران جذاب باشد.

وی افزود: استارتاپ‌ها نیز باید در این راستا فعالیت کنند؛ این فرایند باید به آرامی انجام شود و با کمک و سرمایه گذاری مردم انجام شود. شهرداری در این گذر رستوران یا غرفه صنایع دستی راه اندازی نمی‌کند، بلکه صرفا زیرساخت ها را فراهم می کند؛ شاید مردم نظرات و ایده‌های بهتری برای این گذر داشته باشند که شهرداری از این ایده‌ها استقبال خواهد کرد.

کد خبر 369629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.