اصفهان باید در حوزه فناوری، خلاقیت و نوآوری داشته باشد

شهردار اصفهان گفت: اگر اصفهان قصد دارد در راستای شهر هوشمند قرار گیرد باید در این حوزه فناوری، خلاقیت و نوآوری داشته باشد تا بتواند خدمات خوبی را به مردم ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی بعدازظهر امروز - چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه-  در مراسم رونمایی از سامانه‌های رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان، گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت جدید شهر در حوزه فاول راه‌ اندازی دو سامانه رزرواسیون منازل استیجاری و میز خدمت شهرداری اصفهان است که مقدمات آن از سال گذشته فراهم شد؛ بعد از گذشت یک‌سال تجربه از سال قبل، امروز شاهد رونمایی از این دو سامانه هستیم تا گردشگران با مراجعه به سایت Ereserving.com  امکانات مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در عید نوروز امسال (۹۷) تعدادی منزل مسکونی در این سامانه ثبت و تأیید شد، ادامه داد: اگر اصفهان قصد دارد در راستای شهر هوشمند قرار گیرد باید در این حوزه فناوری، خلاقیت و نوآوری داشته باشد تا بتواند خدمات خوبی را به مردم ارائه دهد.

شهردار اصفهان ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بیشترین زیرساخت را در اختیار دارد و با بهره‌گیری از مهندسان و متخصصان جوان می‌تواند امکانات خوبی را به تمام شهر ارائه دهد؛ این اقدامات سال‌ها پیش باید در اصفهان انجام می‌شد، زیرا سازمان فاوا، سازمانی عریض و طویل است و باید امکان ارائه خدمات بیشتری را در راستای شهر هوشمند داشته باشد.

نوروزی ادامه داد: سعی کرده‌ایم برای تحقق آرمان‌ها و اهداف، اعضای هیئت مدیره، مشاوران و گروه‌های سازمان را به بهترین نحو انتخاب و از توانمندی آنان استفاده کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به جامع نگری در فرایندهای شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند تک بعدی نیست و باید نگاهی همه جانبه و جامع برای رسیدن به شهر هوشمند داشت، بنابراین باید بسترها و فرایندهای خدمت رسانی را تسهیل و امکانات و زیرساخت‌ها را فراهم کرد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌ها همچنین نوآوری‌های جدید تنها برای این است که فرایندها اصلاح شود و این سازمان بهتر و سریعتر خدمات را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار دهد.

نوروزی تصریح کرد: نوآوری‌های جدید باید قدرت آن را داشته باشد تا کیفیت ارائه خدمات را ارتقاء داده، دسترسی مردم به امکانات را تسریع کرده، هزینه های ارائه خدمات را کاهش داده و آسایش و آرامش را برای مردم و گردشگران به همراه داشته باشد؛ سازمان فاوا به عنوان مغز متفکر برنامه‌ریزی باید در این زمینه فعالیت خود را به درستی انجام دهد؛ امروز شما باید ببینید مدیریت شهری برای فضای سبز شهر، مقابله با کم آبی و بهره وری نظام اداری، حمل ونقل آسان و تاب آوری شهری چه کارهایی انجام داده و یا در دست اجرا دارد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: فاوا باید از انسان‌ها و کارکنانی استفاده کند که صاحب فکر باشند و باید شرایطی فراهم کرد تا درک روشنی از اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور داشته و آسیب های شهر را بشناسند، بنابراین باید بتوانند آسیب‌ها را مهار و از بحران‌ها عبور کرده و با امکانات جدید به رفع مسائل شهر کمک کنند.

نوروزی با اشاره به ترکیب هیئت مدیره گفت: باید گروه‌ها و متخصصان توانمند در این سازمان فعال بوده و اعضای شورای سازمان و مشاوران نیز زمینه مساعد را برای کار فراهم کنند؛ این سازمان نباید خدمات مورد نیاز خود را از بیرون تأمین کند؛ این سازمان باید دستاوردهای مهمی داشته باشد تا آرمان‌ها و ایده‌های مدیریت شهر و شورای شهر را محقق کند.

وی افزود: سازمان فاوا باید به سان یک سازمان با چشم ‌و نگاه های متعهد، با دقت، صحیح و با برنامه ریزی به سمت جلو حرکت کند؛ در این راستا باید به مسائل نگاهی جامع گرا داشته باشد و از بوروکراسی‌ها عبور کند.

کد خبر 369628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.