داستان تکراری تحریم دوربین به بهانه عذرخواهی

به گفته مدیر تیم پرسپولیس در صورت ادامه استفاده از عبارات ناشایست در مورد پرسپولیس، از هرگونه صحبت و گفت‌وگو با دوربین‌های تلویزیونی خودداری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش سعید آذری به بهانه زیرنویس نشدن عنوان «ذوب آهن ایران» در شبکه خبر، دوربین‌های صدا و سیما را به ورزشگاه راه نداد؛ این‌بار محسن خلیلی، مدیر تیم پرسپولیس تهران پس از آنکه گزارشگر شبکه سوم سیما از عنوان «پرسپولیس ایران» در جریان گزارش بازی استفاده نکرد، واکنش نشان داده و گفته است  دوربین‌های صدا و سیما را تا زمانی که صدا و سیما عذرخواهی نکند، تحریم می‌کند.

محسن خلیلی در واکنش به استفاده از عنوانِ «پرسپولیس تهران» در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: «پرسپولیس پرطرفدارترین تیم در ایران است. هواداران پرسپولیس در سراسر ایران حضور دارند و این تیم در واقع بخشی از علاقه مردم ایران با زبان‌ها و قومیت‌های مختلف است که به آن عشق می‌ورزند.»

البته خلیلی یک تهدید هم چاشنی حرف‌های خود کرده است: «ما انتظار داریم صدا و سیما با جبران اشتباهی که صورت گرفته، در ذکر نام پرسپولیس دقت نظر لازم را به عمل آورد وگرنه مجبور می‌شویم اقدام قانونی انجام دهیم.»

اشتباهی که محسن خلیلی به عنوان مدیر تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس نتوانسته نادیده‌اش بگیرد و به تندی به آن واکنش نشان داده است، اشتباهی است که مجری شبکه سه سیما مرتکب شد و در اعلام برنامه بازی پرسپولیس و پاختاکور در هفته‌ نخست مرحله‌ گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا به جای «پرسپولیسِ ایران» از عنوانِ «پرسپولیس تهران» استفاده کرد.

خلیلی با اشاره به این رفتار مجری شبکه سه سیما، اعتراض خود و پرسپولیسی‌ها را در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به زبان آورده است: «متأسفیم که درست در آستانه بازی بین‌المللی ما وقتی که قرار است به عنوان نماینده‌ای از فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنیم، شاهد آن هستیم که چنین اتفاقاتی روی می‌دهد و به جای عبارت پرسپولیس یا پرسپولیس ایران، شاهد محدود کردن عظمت این تیم و سرمایه بزرگِ کشور با به کارگیری عبارت «پرسپولیس تهران» هستیم. امری که هواداران ما را از تهران تا دیگر نقاط ایران آزرده کرده است؛ به همین دلیل باشگاه پرسپولیس به طور قطع این مساله را با جدیت پیگیری می‌کند تا حق هواداران را به آن‌ها برگرداند.»

محسن خلیلی خواسته‌ هوادارن پرسپولیس در مورد استفاده از عنوانِ پرسپولیس ایران را هم این‌طور توجیه کرده است: «باشگاه پرسپولیس افتخار دارد که در تمام شهرها و روستاهای این مرز و بوم، در میان تمام اقوام و اقشار طرفداران متعصب و عاشق زیادی دارد و فقط مختص تهران نیست. پرسپولیس به تمام ایران و به یکایک این هواداران تعلق دارد و جایز نیست که با چنین اقداماتی، این حق و عشق را نادیده بگیرند. بی‌تردید این اقدام هم ظلم به پرسپولیس است و هم ظلم به بخش اعظمی از مردم ایران که به راحتی با به کارگیری یک عبارت نادرست، نادیده انگاشته می‌شوند. در حالی که نمی‌توان وجود آن‌ها را به عنوان ترکیب جمعیتی کشور رد کرد.»

مدیر تیم پرسپولیس تأکید کرده که آن‌ها این اشتباه را سهوی قلمداد کرده‌اند و خواهان تصحیح آن هستند: «باشگاه پرسپولیس در آستانه بازی بین‌المللی‌اش برابر نمایده پاختاکور در لیگ قهرمانان، فرض را بر سهوی بودن این اتفاق می‌گذارد و انتظار دارد ضمن آنکه از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌شود، با درایتی که از سوی صدا و سیما صورت می‌گیرد از تکرار آن اشتباه در شبکه‌های رادیو و تلویزیون هم جلوگیری شود.»

محسن خلیلی در ادامه یک‌بار دیگر تأکید می‌کند اعتراض باشگاه، در واقع اعتراض میلیون‌ها هوادار پرسپولیس در سراسر ایران است: «همه‌ی ما می‌دانیم که برای پرسپولیس چه شرایط سختی وجود دارد. در این شرایط انتظار نداریم که همه با ما مهربان باشند و فقط می‌خواهیم نسبت به این تیم بزرگ که با هوادارانش مایه افتخار ورزش و فوتبال ایران است، بی‌مهری نشود. هواداران پرسپولیس به حق آزرده هستند و تأکید می‌کنیم که باشگاه پرسپولیس با این حجم از مخاطبان و جایگاه اجتماعی که دارد، یک سرمایه اجتماعی و ورزشی بزرگ برای تمام ایران به حساب می‌آید که نباید آن را تخریب کرد.»

و در پایان، تهدید خود را یک بار دیگر تکرار کرده است: «در صورت ادامه‌ استفاده از عبارات نادرستی که شأن و جایگاه پرسپولیس و هواداران را نادیده می‌گیرد، ناچار خواهیم بود به خواست هوادارانمان و به احترام آن‌ها از هرگونه صحبت و گفت‌وگو با دوربین‌های تلویزیونی خودداری کنیم.»

داستان تکراری

البته چندی پیش نیز، اعلام نتایج قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا از سوی صدا و سیما با گاف عجیبی همراه بود که صدای نماینده اصفهانی ایران در پلی‌آف این رقابت‌ها را به شدیدترین شکل ممکن به همراه داشته است.

ماجرا از این قرار بود که در اعلام نتایج قرعه‌کشی مقابل نام تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سایپا که هر سه تیم‌های تهرانی حاضر در این رقابت‌ها هستند پسوند ایران نوشته شده بود ولی مقابل نام ذوب آهن هیچ پسوندی درج نشده بود و این موضوع با اعتراض گسترده ذوبی‌ها همراه بوده است.

با وجود این اتفاقات مسئولان ذوب آهن اجازه حضور میکروفون شبکه خبر را در نشست خبری پیش از بازی ندادند و پس از آن نیز مدیران باشگاه اصفهانی تصمیم به راه ندادن دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه فولادشهر گرفته‌اند.

سعید آذری، مدیرعامل ذوب آهن در خصوص اجازه ندادن ورود دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه در جلسه قبل از بازی در توضیح این اتفاق گفته است: «صدا و سیما خودش را سبک نکند و به ورزشگاه نیاید تا شبکه خبر رسما عذرخواهی نکند، آن‌ها را به ورزشگاه راه نمی‌دهم. در این تصمیم خیلی هم جدی هستم حتی اگر به قیمت برکناری‌ام تمام شود.»

کد خبر 369621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.