استیضاح شهردار بدون هیچ فشاری بررسی شد

رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مسئولان شهری و استانی مانند همه شهروندان حق دارند که نسبت به عملکرد شهردار اظهار نظر کرده و موضع موافق یا مخالف خود را مطرح کنند اما برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه آنان به شورای شهر درخصوص استیضاح شهردار فشاری وارد کرده‌اند به هیچ عنوان صحیح نیست.

عبدالزهرا سنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص آخرین جزئیات استیضاح منصور کتانباف، شهردار اهواز در شورای شهر اظهار کرد: عملکرد شهردار اهواز توسط اعضای شورای شهر مورد سوال بود که با روال قانونی این طرح سوال اتفاق افتاد؛ از آنجایی که از لحاظ قانونی تفاوتی در حضور یا عدم حضور او در صحن شورا وجود نداشته و می‌توانست به صورت کتبی نیز پاسخگوی شورای شهر باشد، کتانباف به سوالات اعضای شورا کتبی پاسخ داد.

وی افزود: پاسخ‌های شهردار، اعضای شورای شهر اهواز را قانع نکرد، بنابراین آن‌ها تصمیم به استیضاح او گرفتند اما در آخرین جلسه شورای شهر برخی از افرادی که خواهان استیضاح او بودند درخواست خود را پس گرفته و استیضاح رای نیاورد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه طبق قانون اگر شورای شهر، شهردار را مورد سوال قرار دهد بار دیگر موضوع استیضاح مطرح خواهد شد، اضافه کرد: مسئولان شهری و استانی مانند همه شهروندان حق دارند که نسبت به عملکرد شهردار اظهار نظر کرده و موضع موافق یا مخالف خود را مطرح کنند، اما برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه آنان به شورای شهر درخصوص استیضاح شهردار فشاری وارد کرده‌اند به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد بودجه سال ۹۷  محقق شده است، ادامه داد: بودجه سال آینده با مبلغ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان به تصویب شورای شهر رسیده که ۴۰ درصد آن عمرانی و ۶۰ درصد نیز در بخش جاری خواهد بود که این آمار نسبت به سال پیش از آن تفاوت چندانی نداشته است.

سنواتی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اهواز در آستانه عید نوروز مانند سال‌های گذشته تمهیدات لازم را درخصوص پاکسازی معابر و روان‌سازی ترافیک شهری برای رفاه مسافران نوروزی به‌ویژه راهیان نور در دست انجام دارد.

کد خبر 369599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.