امیری: به ازای هر شهروند اصفهانی، دو اصله درخت وجود دارد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در شهر اصفهان سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت که هویت تاریخی، سند مهم و فیلتر هوا و فضای سبز شهر به شمار می رود، وجود دارد که برای حفظ آنها باید تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری صبح امروز ( چهارشنبه) در آیین روز درختکاری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری حفظ و نگه داری مناسب فضای سبز شهر اصفهان به ویژه حفظ سرانه فضای سبز متناسب با رشد جمعیت شهر است.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان پنج هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که سه هزار و ۷۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری است، افزود: برای نگه‌داری از سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری ۵۵ میلیون مترمکعب آب نیاز است که با توجه به شرایط بارندگی در مناطق ۱۵ گانه شهر با حداقل‌ها و استفاده از روش آبیاری‌های قطره ای و تکنولوژی های جدید در سال گذشته آبیاری فضای سبز را با ۳۵ میلیون مترمکعب انجام و برای حفظ آنها تلاش کردیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: با بارش‌های خوبی که در سال جاری شاهد بودیم، سال ۹۸ برای آبیاری فضای سبز شهر مشکلات کمتری وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت وجود دارد که هویت تاریخی، سند مهم و فیلتر هوای شهر به شمار می رود، که برای حفظ آن باید تلاش کنیم، گفت: در شهر اصفهان به ازای هر شهروند دو اصله درخت وجود دارد که باید علاوه بر حفظ آنها برای توسعه فضای سبز نیز تلاش کنیم تا آیندگان نیز زندگی مناسبی داشته باشند.

امیری وجود فضای سبز را برای تمام شهرها با توجه به آلودگی هوا ضروری دانست و افزود: در سال جاری قرار بود ۱۰۰ هزار اصله درخت توسط شهرداری اصفهان کاشته شود که تاکنون ۷۰ هزار اصله آن کاشت شده است؛ در محوطه پروژه سالن اجلاس یعنی ۵۰ درصد از فضای ۷۰ هکتاری پروژه، به فضای سبز اختصاص داده شده که ۵۰ درصد عملیات آن توسط منطقه شش شهرداری و سازمان پارک ها و فضای سبز آماده شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به خانه تکانی شهر در آستانه سال جدید گفت: کم کم به پایان سال ۹۷ نزدیک می‌شویم و همه مشغول خانه تکانی هستند که از شهروندان انتظار داریم شهرداری اصفهان را در نظافت و آراستگی شهر همراهی کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اقداماتی همچون زیباسازی مبلمان شهر، المان ها، گلکاری و زیباسازی فضاهای شهری در حال انجام است تا روزهای پایانی سال به اتمام رسیده و آماده پذیرایی از مسافران نوروزی باشیم.

کد خبر 369597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.