مرتضایی‌نژاد: درصدد جبران نازیبایی‌ها هستیم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طی یکسال اخیر نه تنها درختی در شهر قطع نشد، بلکه درختان آسیب دیده و در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی به مکان های مناسب دیگر انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فروغ مرتضایی نژاد صبح امروز( چهارشنبه) در آیین هفته درختکاری اظهار کرد: هفته درختکاری بهانه‌ای برای توجه به فضای سبز و محیط زیست است؛ در واقع این هفته بهانه ای است تا دور هم جمع شویم و به درختان ادای احترام کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: ما نباید هر بلایی بر سر درختان بیاوریم و نیاز اولیه آن‌ها که آب است را تأمین نکنیم، اما انتظار تأمین اکسیژن داشته باشیم.

وی با اشاره به دلیل انتخاب محوطه پروژه سالن همایش های بین المللی اصفهان برای اجرای برنامه روز درختکاری تصریح کرد: در سال جاری بیشترین عرصه فضای سبز در این پروژه انجام شده است به همین منظور این اراضی برای کاشت درخت انتخاب شد؛ جابه جایی درختان در سال ۹۷ انجام و بسیاری از درختان در مسیر اجرای پروژه های عمرانی به نقاط مناسب دیگر و پروژه هایی همچون پردیس هنر انتقال داده شده است.

مرتضایی نژاد با تأکید بر اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این دوره بیشتر درصدد جبران نازیبایی‌ها بوده است، گفت: در سال ۹۷ گسترش زیادی در عرصه فضای سبز نداشتیم، اما نازیبایی‌هایی که به واسطه پروژه مترو انجام و درختانی که در مسیر آن قطع شده بود را جبران کرده و درختان سرو را در چهارباغ می کاریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: با نگاه درست به درختان و نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و همچنین آشنا کردن تمام شهروندان با اهمیت وجودی درختان، فضایی مناسب را برای زندگی شهروندان فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در هفته درختکاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و تفریحی در سطح مناطق ۱۵ گانه اصفهان برگزار می‌شود، گفت: به واسطه اجرای این برنامه‌ها باید از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 369593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.