توزیع رایگان نهال در محل نماز جمعه استان‌های کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی از توزیع رایگان نهال در محل نماز جمعه هفته جاری در استان های کشور میان مردم خبر داد و گفت: امسال هفته منابع طبیعی با شعار "منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است" برگزار می شود، زیرا سرمایه ملی جزو انفال است و به همه نسل ها تعلق دارد و باید مورد حفاظت قرار گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، خلیل آقایی با بیان این که منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، اظهار کرد: اصل حفاظت از این عرصه ها با مردم و بهره برداران است و نیز تلاش می کنیم از طریق تامین و تسهیل اعتبارات و خدمات مورد نیاز، مردم را در این حفاظت همراهی کنیم.

وی درباره افتتاح پروژه های آبخیزداری نیز گفت: امسال در ۶۰۸۴ نقطه طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح کشور از محل تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار صندوق توسعه ملی اجرا کردیم که به زودی طی مراسمی این پروژه ها به بهره برداری می رسند. پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری به‌منظور استحصال آب و توسعه پوشش گیاهی در سال ۹۸ نیز به شدت ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: با بارش‌های خوبی که امسال داشتیم، اثرات این پروژه‌ها در اراضی پایین دست و در چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها برای مردم ملموس بوده است.

آقایی از اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به پروژه های آبخیزداری و آبخواندرای برای سال ۹۸ خبر داد و گفت: با اذن مقام معظم رهبری این اعتبار برای آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص یافته و هفته پیش مجلس شورای اسلامی نیز آن را تصویب کرده است.

وی با بیان این که شرایط اعتباری برای اجرای این طرح در سال ۹۸ بهتر از سال ۹۷ است، اذعان کرد: اعتبارات سال ۹۸ در حوزه آبخیزداری تقریبا دو برابر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار ریزگردها داشتیم و تمرکز فعالیت و اقدامات ما در استان خوستان بوده که ادامه دارد.

آقایی افزود: مالچ پاشی یکی از اقدامات برای تثبیت شن های روان است و در این راستا امسال پیش‌بینی۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار مالچ پاشی در شش استان کشور همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان و کرمان است و امیدواریم تا پایان سال به عدد خوبی در این زمینه برسیم.

کد خبر 369587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.