۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
پرچم سبز جهان به کجا تعلق دارد؟

پارک‌های آوکلند آمریکا بار دیگر به عنوان بهترین و بزرگترین فضاهای سبز در جهان شناخته شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جایزه پرچم سبز که یک نشان بین‌المللی کیفیت در میان پارک‌ها و فضاهای سبز است، در سال ۲۰۱۸ به ۱۰ پارک از شهر آوکلند اهدا شد. این ۱۰ پارک عبارتند از پارک منطقه‌ای Ambury، دامنه اوکلند، پارک منطقه Long Bay، پارک المپیک، پارس پارک، ساندرز رزرو، پارک منطقه Tawharanui، گیتار وایکومت و پارک منطقه‌ای وندلم (Waiwera).

طرح اهدای این جایزه که دو دهه پیش در انگلستان کلید خورد، در سال ۲۰۱۲ به استرالیا راه یافت؛ این طرح به بررسی نحوه پاسخگویی فضاهای سبز به نیازهای جامعه محلی می‌پردازد. در سال گذشته نیز انجمن تفریح ​​و سرگرمی نیوزیلند و همچنین سازمان نظارت بر حفظ آراستگی و پاکیزگی بریتانیا با در نظر گرفتن معیارهایی همچون کیفیت خدمات، ایمنی، تعمیر و نگهداری، مشارکت جامعه و پایداری، بهترین مکان‌ها برای دریافت جایزه پرچم سبز را مورد بررسی قرار دادند.

 در این بررسی‌ها آوکلند با بیش از چهار هزار پارک از جمله ۲۷ پارک منطقه‌ای، ۲۲۸ پارک ورزشی اختصاصی و بیش از ۸۰۰ زمین مخصوص ورزش‌های زمستانی به عنوان بهترین مکان برای لذت بردن از فضای بیرون از خانه انتخاب شد.  این شهر همچنین به منظور حفظ این جایگاه اقدام به ایجاد فضاهای سبز بیشتری کرده است چرا که با توجه به نقش پارک‌ها در کیفیت زندگی و وجود مزایای اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی فراگیر آن‌ها در جوامع، این فضاها فرصت‌هایی بی پایان را برای مردم فراهم می‌کنند تا آرامش در طبیعت را پذیرفته و در طیف وسیعی از فعالیت‌های تفریحی شرکت کنند.

به علاوه دریافت این جایزه بیانگر تلاش‌های بی وقفه تمامی کارکنان و مردم جامعه در طول سال برای حفظ استانداردهای مورد نیاز برای دریافت جایزه و همچنین آسودگی خاطر شهروندان است که خود چندین برابر بر ارزش این عنوان می‌افزاید.

کد خبر 369586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.