۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
بوی عطر مادربزرگ در "قاب خاطره"

عطرغذاهای خوشمزه مادربزرگ، داستان‌های ناب کودکی، شکلات‌های رنگی و تسبیح تربت پدربزرگ تنها حس‌های خوبی است که از دوران کودکی به خاطر داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آن قدر این تجربه‌ها بکر و ناب بودند که دویدن‌های کودکی برای بزرگ شدن، به خاطر ناب بودن این دوران است، اما زهی خیال باطل که هرچه بزرگ‌تر می‌شویم و از دوران کودکی فاصله می‌گیریم تنهاتر می‌شویم و حس‌های خوب دوران کودکی را در پس ذهنمان قاب و بردیوار ذهنمان آویزان می کنیم.

در این میان، باغ تجربه، قاب خاطراتش را بر دیوار گالری کتابخانه مرکزی کوبیده تا بگوید سالمندان هنوز زنده‌اند و حق زندگی کردن را دارند.

مهناز سیفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه عکس قاب خاطره اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، به خود آوردن جوانان است که بدانند سالمندان هم هنوز حق زندگی دارند و نباید فراموششان کنیم.

این عکاس معتقداست که "باغ تجربه" فضای مناسبی برای عموم سالمندان است چراکه سالمندان می‌توانند شادی و سرزندگی را در خود زنده کنند و بدانند که کهولت سن مانعی برای شاد بودن نیست.

وی خاطرنشان کرد: «نباید والدین مسن خود را از خاطر ببرید چرا که آنها چشم انتظارتان هستند.»

به گزارش ایمنا، نمایشگاه قاب خاطره به ارائه عکس‌هایی با محوریت زندگی، علایق، وابستگی‌ها و دغدغه‌های دوران سالمندی پرداخته است و از علاقمندان دعوت کرده تا ۱۶ اسفندماه همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۷ از این نمایشگاه، واقع در خیابان باغ گلدسته کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، دیدن کنند.

در این نمایشگاه ۳۰ عکس با محوریت زندگی روزمره سالمندان ارائه شده که هر یک از آنها گوشه‌ای از نیازهای این قشر از جامعه را در ساده‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده است.

کد خبر 369584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.