معوقات یک سال گذشته فرهنگیان تا پایان امسال پرداخت می شود

مبارکه - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی از معلمان و فرهنگیان در چند روز گذشته در تعداد معدودی از مدارس نسبت به وضع موجود اعتراض هایی را مطرح کردند، گفت: اعتراض با این روش، ضد تعلیم و تربیت است و نابرابری در فرصت های آموزشی و نبود عدالت آموزشی را به دانش آموزان تلقین می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، سیدمحمد بطحایی امروز _سه شنبه۱۴ اسفندماه_ در آیین بهره برداری از مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان در شهرستان مبارکه گفت: نظام پرداختی معلمان با اجرای لایحه رتبه بندی بر اساس شایستگی های فرهنگیان اصلاح می شود و با اصلاح نظام پرداختی معلمان، بخشی از مشکلات آنها برطرف خواهد شد؛ این اقدام مبارکی در حوزه منابع انسانی است و تمام تلاش ما این است که این لایحه تا پایان امسال به مجلس ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ماموریت اصلی این وزارتخانه و معلمان، تربیت است و نیروی انسانی، مهمترین رُکن در تحقق نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود، گفت: معلمان مسیر رشد و تعالی شخصیت کودکان، نوجوانان و آینده سازان کشور را آماده می کنند و هر قدمی که برای فرهنگیان برداشته شود در راستای ساختن آینده کشور است.

وی تصریح کرد: همه ما در هر بخش و سازمانی که فعالیت می کنیم باید نهایت تلاش خود را برای آسودگی خیال، آرامش و رفاه معلمان به کار گیریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات زیاد سال های گذشته در راه تحقق رفاه و آسایش فرهنگیان اضافه کرد: امروز مسائل معیشتی معلمان کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم با نقطه مطلوب و رفع دغدغه های معیشتی آنها فاصله داریم و به دلیل مشکلاتی که امروز کشور با آن مواجه است نمی توانیم در کوتاه مدت بار سنگین دغدغه های معیشتی فرهنگیان را برطرف کنیم.

وی افزود: بخش عمده معوقات یک سال گذشته آموزش و پرورش تا قبل از پایان سال جاری پرداخت می شود.  

بطحایی گفت: امروز دشمنان، جنگ تمام عیار اقتصادی و ناجوانمردانه ای را علیه کشور ما به راه انداخته اند و تحریم های نانوشته ای را ایجاد کردند؛ جنگ اقتصادی و تحریم ها از یک سال گذشته تاکنون محدودیت شدیدی را در ذخایر ارزی کشور به وجود آورده که در نتیجه آن، نرخ عمومی کالا و اقلام مصرفی افزایش و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بااینکه اعتبارات عمرانی امسال این وزارتخانه سه برابر شده و به بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده اما به دلیل تورم، قدرت عملیاتی ما نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به این که مشکلات استخدامی نیروهای حق التدریسی برطرف خواهد شد، گفت: آیین نامه تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزگاران نهضت سواد آموزی در دست تهیه است و به زودی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.  

وی در باره وضعیت حقوق فرهنگیان بازنشسته نیز اظهار کرد: فاصله حقوقی نیروهای شاغل با نیروهای هم رتبه بازنشسته بسیار زیاد است و این فاصله برای افرادی که در سال های دورتر بازنشسته شدند، بیشتر است.  

بطحایی با بیان اینکه از دو سال گذشته اعتباری برای همترازی حقوق بازنشستگان و شاغلان آموزش و پرورش اختصاص یافته است، تصریح کرد: حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش شکاف بین حقوق شاغلان و افراد بازنشسته در آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.  

وزیر آموزش و پرورش بااشاره به تاثیر ناخواسته آثار مشکلات معیشتی معلمان بر هدف والای تعلیم و تربیت تصریح کرد: برخی از معلمان و فرهنگیان در چند روز گذشته در تعداد معدودی از مدارس نسبت به وضع موجود اعتراض هایی را مطرح کردند اما با این حال، نشان دادن اعتراض به این روش که معلم ها در مدرسه حاضر شوند، اما سر کلاس درس نروند، حتی در یک مورد هم، کار بسیار ناصحیح و ناپسندی است.

بطحایی با بیان اینکه  اعتراض فرهنگیان نسبت به سختی معیشتی آنها درست است اما نگرانی و ناراحتی من از روش ارائه آن است، گفت: با این رفتار و اعتراض، بی عدالتی را در جامعه ترویج می دهیم و اعتراض با این روش، ضد تعلیم و تربیت است و نابرابری در فرصت های آموزشی و نبود عدالت آموزشی را به دانش آموزان تلقین می کند.

به گزارش ایمنا، مرکز آموزشی - رفاهی فرهنگیان شهرستان مبارکه با هدف خدمت رسانی اقامتی به معلمان، امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.  

این مرکز در زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در یک طبقه با ۵۳ میلیار ریال اعتبار از محل درآمدهای اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به بهره برداری رسید و ظرفیت پذیرایی بیش از یکهزار نفر در دو سالن را دارد و دارای سه سوئیت، سالن غذاخوری، رستوران و کافی شاپ است.

کد خبر 369559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.