انتقال آب خلیج فارس، راهی برای نجات اصفهان از بحران کم آبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لنجان گفت: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان، یکی از راهکارهایی که می تواند صنایع بزرگ را از وضعیت فعلی که با آن دست و پنجه نرم می کند نجات دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمود سلطانی عصر امروز سه شنبه - ۱۴ اسفندماه- در آیین کاشت نهال در کارخانه ذوب آهن محیط زیست را ثروت بزرگ و زنده دانست و اظهار کرد: محیط زیست یکی از مهمترین ارکان توسعه پایدار به شمار می آید از این رو باید به فرزندان خود مراقبت از محیط زیست را بیاموزیم و روش های پیشگیری از آلوده شدن محیط زیست را آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه آلودگی محیط زیست نه تنها به زیان انسان بلکه به زیان همه موجودات تمام می شود، افزود: درختکاری یکی از سنت های پسندیده در اسلام به شمار می آید که در روایات و قرآن بر آن تاکید فراوان شده است و قطعا ترویج فرهنگ درختکاری سبب خواهد شد کاشت نهال گسترش یافته و فرهنگ مراقبت از درختان نیز در جامعه نهادینه شود به گونه ای که همه نسبت به محاظت از درختان احساس مسئولیت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز استان اصفهان با مسئله کمبود آب مواجه بوده و باتوجه به کمبود نزولات آسمانی همچنین بروز خشکسالی‌های متعدد در سالیان اخیر، ضرورت تبدیل روشهای آبیاری سنتی به روشهای نوین آبیاری بیش از پیش احساس می شود و قطعا نیاز است این مسئله برای حفاظت از درختان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در راستای حل مشکل آبی استان، ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان، یکی از راهکارهایی است که می تواند صنایع بزرگ را از وضعیت فعلی که با آن دست و پنجه نرم می کند نجات دهد.

سلطانی عنوان کرد: از این رو انتظار می رود مدیرعامل کارخانه ذوب آهن نیز به این مسئله نگاهی ویژه داشته باشد و همانطور که استان های یزد و کرمان به این حوزه ورود پیدا کرده اند صنایع بزرگ استان نیز در طرح‌های جدید مشارکت جدی داشته باشند تا این طرح با سرعت هرچه بیشتر انجام گیرد و  امیدواریم با اجرای این طرح به گونه ای عمل شود که آیندگان نیز بتوانند از ثمرات آن بهره مند شوند.

کد خبر 369553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.