طرح رفع بحران آب یک سال بر زمین مانده است

امام جمعه زرین شهر گفت: بیش از یک سال است که طرحی را در خصوص حل بحران آب در منطقه دنبال و با برخی مدیران استان اصفهان نیز جلساتی را برگزار کردیم، اما متاسفانه تا امروز قدمی در خصوص عملیاتی شدن آن طرح برداشته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان عصر امروز _سه شنبه ۱۴ اسفندماه_ در آئین کاشت نهال در کارخانه ذوب آهن اظهار کرد: امروز مسئولان شهرستان لنجان در کنار خانواده بزرگ ذوب آهن قرار گرفته اند تا به سنتی کهن که همان کاشت نهال و حفظ و توسعه محیط زیست بوده عمل کنند و قطعا برگزاری اینگونه آیین ها عبادت به شمار می آید.

وی با بیان اینکه بحران آب حل شدنی است، افزود: بیش از یکسال است که طرحی را در خصوص حل بحران آب در منطقه دنبال و با برخی مدیران کل استان اصفهان نیز جلساتی برگزار کردیم، اما متاسفانه تا امروز قدمی در خصوص عملیاتی شدن آن طرح برداشته نشده است.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه بدون نگاه علمی و افزایش تعاملات، حل بحران آب شدنی نیست، تصریح کرد: نکته مهم و حائز اهمیت آن است که وقتی این طرح در جلسات مختلف کارشناسی مطرح می شد افراد و مدیران مختلف آن را راهگشا قلمداد می کردند، اما جای سوال دارد چرا اراده ای بر اجرایی شدن چنین طرحی پس از گذشت ماه ها وجود نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: در جلسات مختلف شاهد هستیم صنایعی همچون فولاد آمادگی کامل داشته تا برخی مشکلات بزرگ استان را رفع کنند، اما چگونه است که مشکلات متعدد به یکدیگر گره خورده، مگر برای حل مشکلات شرق استان اصفهان چه میزان اعتبار نیازمندیم؟

باقریان اضافه کرد: یکی از مسئولان امر در صنعت فولاد مطرح می کرد که ما آمادگی کامل داشتیم تا با تشکیل تعاونی های مختلف با مردم گره ای از اشتغال و بیکاری مردم این منطقه رفع کنیم، اما این مسئله محقق نشد و ما همچنان شاهد جنگ آب برای امرار معاش قشر زحمتکش کشاورز هستیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز دست صنعت در حوزه رفع مشکل آب باز بوده و حتی در برخی مناطق شاهد انتقال آب از جنوب کشور برای آنها هستیم، اما باید به دنبال تحقق پیوند مردم و صنعت بود که این مسئله نیازمند تدابیر لازم است، البته این مسئله را در مدیریت مدیرعامل کارخانه ذوب آهن که اعتقاد به تقویت ارتباط با مردم و رفع مشکل آب در منطقه دارد شاهد هستیم و امیدواریم با افزایش تعاملات گره های بیشتری از مشکلات موجود در منطقه باز شود.

کد خبر 369551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.