در برابر واگذاری پست به خانمها مقاومت زیادی وجود دارد

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب اصفهان گفت: در شرایط کنونی با این معضلاتی که دولت با آنها دست و پنجه نرم می کند و در تأمین نیازهای اولیه زندگی مردم هم مشکل دارد، بعید می دانم بتواند مشکلات و تبعیض‌هایی که علیه زنان اعمال می شود را از بین ببرد.

زهره معظمی در رابطه با مهم‌ترین چالش‌های زنان در جامعه امروز ایران به خبرنگار ایمنا، گفت: در شرایط کنونی، مقبولیت نداشتن زنان نزد حاکمان و مقامات سیاسی مهمترین چالش پیش روی زنان ایرانی است.

وی تصریح کرد: زنان ایرانی در طول این سالها چقدر جنگیده اند تا حداقل یک سری از پست های مدیریتی به زنان که نیمی از بدنه جامعه هستند واگذار بشود، اما متأسفانه مسئولان عالی رتبه خیلی سخت با قبول این قضیه برخورد می کنند.

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب اصفهان تأکید کرد: ما در جلسات مختلف به مقامات استانی مخصوصاً استاندار تأکید کرده‌ایم که حداقل چند فرماندار را در سطح استان از بین زنان انتخاب کنند، همانطور که در سطح کشور این قضیه تا حد زیادی رایج شده است.

برتری سیستان و بلوچستان بر اصفهان در حوزه زنان

وی افزود: به عنوان نمونه، می بینیم در استان سیستان بلوچستان خیلی راحت زنان را برای سمت‌های مختلف در فرمانداری، بخشداری، معاون استانداری، معاون سیاسی استانداری و... برمی گزینند، اما متأسفانه مخصوصاً در اصفهان با تمام تلاش هایی که شده خیلی در برابر قبول این قضیه مقاومت وجود دارد. 

معظمی تصریح کرد: البته بعد از تلاش های فراوان در اصفهان نیز ریاست اداره آموزش و پرورش ناحیه یک به یک زن سپرده شد، یا مدیرکل آموزش و پرورش شهرکرد را یک زن گذاشته اند، اما واگذاری این پستها که با تلاش فراوان هم به دست آمده، با انتظارات زنان فاصله زیادی دارد.

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب اصفهان تأکید کرد: بلافاصله بعد از اینکه بحث به کار گیری زنان در پستهای مدیریتی مطرح می شود، مسئولان انتظار ارائه رزومه های کاری خیلی قوی دارند، در صورتی که برای پستهای مشابه از مردان چنین چیزهایی نمی خواهند، این در حالی است که تجربه نشان داده زنان در هر حوزه ای که مسئولیتی داشتند، خیلی خوب و پاکدست عمل کرده اند.

معظمی خاطر نشان کرد: از این رو این مهم ترین چالشی است که در حال حاضر پیش روی زنان وجود دارد و البته برخی از ظلم هایی که در طول تاریخ به زنان شده است، همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال مسأله«کودک همسری» نیز خود یک معضل بزرگی است که متأسفانه تاکنون نگاه نظام به این مشکل به صورت شفاف مطرح نشده است، البته رویکرد علما و نمایندگان مجلس به تغییر این شرایط مثبت است.

بعید می دانم روحانی بتواند برای زنان کاری بکند

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب اصفهان در رابطه با عملکرد دولت روحانی در حوزه زنان و انتظاری که در این رابطه از دولت وجود دارد، گفت: آقای روحانی در صحبت ها و جلساتی که با استانداران، وزرا و غیره داشتند، همیشه تأکید کردند که از پتانسیل زنان استفاده کنید، اما متأسفانه این امر تنها در حد شعار باقی مانده است.

وی افزود: در شرایط کنونی نیز با این معضلاتی که فعلا دولت با آنها دست و پنجه نرم می کند و در تأمین نیازهای اولیه زندگی مردم هم مشکل دارد، بعید می دانم بتواند در این دوسال آینده خوب عمل کرده و مشکلات و تبعیض هایی که علیه زنان اعمال می شود را از بین ببرد.

این فعال سیاسی و اجتماعی در رابطه با اقداماتی که زنان خود می توانند برای بهبود شرایطشان انجام دهند، گفت: زنان باید مطالبه گر باشند و حق خودشان را در هر زمینه، هر جلسه و هر برنامه‌ای مطالبه کنند، زن‌هایی هم که موفق شده‌اند به پست و مقامی دست یابند، باید سعی کنند به نحو احسن مسئولیت‌های خود را انجام بدهند و نگاه جامعه را نسبت به زنان تغییر بدهند.

کد خبر 369545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.