همه چیز آماده است تا بافت‌های ناکارآمد، بازآفرینی شود

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: مصوبه محدوده‌ بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بیش از ۸۰ شهر اصفهان از کمیسیون ماده پنج دریافت شده و همه چیز آماده است تا دولت، مردم و سازمان‌های توسعه‌گر به بازآفرینی شهری بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی بعدازظهر امروز ( سه شنبه) در نشست سی و یکم  "بازآفرینی و مدیریت شهری" اظهارکرد: امروز در این سمینار شاهد نوآوری‌ در اندیشه ناب ایران شهری و بالتبع آن راهبردهای خاص برای بازآفرینی شهری برای بافت‌های ناکارآمد شهری خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: نکته قابل توجه این است که چرا در کنار اندیشه ایران شهری به وضعیتی رسیده‌ایم که شهرها دچار چالش شده و دو اصل مهم ارتقاء کیفیت زیست و حرکت روان در شهرها را نداریم؟

غلامی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اندیشه ایران شهری، بازآفرینی شهری است، تصریح کرد: با توسل به بازآفرینی شهری می‌توانیم راهبردهای اندیشه ایران شهری را در جزء جزء محله ها، شهرهای کشور و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی تحقق بخشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با احیاء مراکز محلات باز هم شاهد نقالی خوانی‌ها، شاهنامه خوانی‌ها و برگزاری جشن‌ها و شور و نشاط در مراکز محله‌های شهر باشیم؛ لازم است سرزندگی را به مراکز محلات بازگرداندیم، در این راستا باید خلق هویت مجدد این مراکز در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تدوین مقررات، آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌ها همچنین تدوین ساختاری برای ایجاد تحول و بازآفرینی مجدد هویت شهری باید مورد توجه قرار گیرد؛ قوانین ساماندهی و حمایت از بافت‌های ناکارآمد و برنامه ششم توسعه از مواردی است که به سمت و سوی بازآفرینی شهری حرکت می‌کند.

غلامی با بیان اینکه مهمترین سند بازآفرینی شهری، سندی است که در مقیاس کلان تهیه شده، گفت: خوشبختانه بسیاری از استان‌ها، برش استانی سند بازآفرینی شهری را تهیه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ترکیب ستاد ملی بازآفرینی قوی‌تر و فراگیرتر از هیئت دولت است و ستادهای استانی بازآفرینی شهری نیز قوی‌تر از شورای برنامه ریزی استان‌ها است، افزود: با این اوصاف انتظار می‌رود در حالی که ستاد بازآفرینی در شهرستان‌ها تشکیل شده، بتوانیم اقدام اثرگذاری در سطح استان در راستای بازآفرینی شهری انجام دهیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه شناسایی محله‌هایی که نیاز به بازآفرینی شهری دارند در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: مصوبه محدوده‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بیش از ۸۰ شهر اصفهان از کمیسیون ماده پنج دریافت شده و همه چیز آماده است تا دولت، مردم و سازمان‌های توسعه‌گر به بازآفرینی شهری بپردازند.

غلامی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان که بیش از ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور را دارد، باید مسیر ایده آل را برای بازآفرینی و مدیریت شهری طی کرد تا اقدامات نتیجه بخش باشد.

کد خبر 369532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.