دلایل اعتصاب سه روزه معلمان در اصفهان

سخنگوی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: معلمان اصفهان همراه با معلمان سراسر کشور در اعتراض به مشکلات معیشتی، حقوق، فضاهای آموزشی و ... طی سه اعتصاب کردند.

علیرضا مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اعتصاب معلمان فقط مربوط به استان اصفهان نیست، بلکه در سراسر کشور با هماهنگی شورای تشکل‌های صنفی معلمان کشورصورت گرفته است، اظهار کرد: تعدادی از معلمان استان در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، سه روز متوالی در اسفند ماه سال 97 و در روزهای 12، 13 و 14 اعتصاب کرده و سرکلاس حاضر نشدند.

وی افزود: علت اصلی اعتصاب معلمان، مشکلات معیشتی، حقوق‌های دریافتی ناکافی، متفاوت بودن حقوق معلمان با سابقه و سمت یکسان در استان‌های مختلف، کم بودن سرانه آموزشی مدارس و سایر مطالبات دریافت نشده معلمان در سراسر کشور بود.

سخنگوی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: معلمان اعتصاب می‌کنند تا مشکلات صنفی خود را بیان کنند و برای رفع مشکلات موجود در حال تلاش هستند، باید این اعتصابات در کمال احترام به فرهنگیان، جدای از تشویش و جدای از هر گونه مداخله‌های سیاست گونه صورت بگیرد تا به نتیجه برسد. 

یک بام و دو هوا بودن را نمی پذیریم

همچنین یکی از مدیران با سابقه آموزش و پرورش استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: ما فرهنگی هستیم، اما با حقوق زیر خط فقر زندگی می‌کنیم و شأن اجتماعی ما حفظ که نمی شود، هیچ! اگر حرفی هم بزنیم، با مخالفت شدید روبه رو می‌شویم.

وی ادامه داد: ما فرهنگیان حفظ آبرو کردیم، اما با آزار تعدادی از همکاران شریف ما در سراسر کشور برای گرفتن مطالبات به حقمان دچار مشکلات زیادی شدند.

این مدیر مدرسه ادامه داد: فرهنگیان نقش مهمی در تربیت جامعه و آینده کشور دارند، اما همیشه نادیده گرفته می‌شوند، سه روز اعتصاب برای به دست آوردن یک عمر عدالت اجتماعی و حفظ شان معلمان قطعاً به جایی نخواهد رسید، در استان‌های مختلف حقوق همکارانی که سابقه و سمت یکسانی دارند فرق می‌کند، چرا باید اینطور باشد؛ این یک بام و دو هوا بودن را نمی پذیریم، این مورد یکی از کوچکترین مشکلاتی است که ما داریم، گفتن بقیه مشکلات "مثنوی هفتاد من" است.

کد خبر 369528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.