پیشکشی میزبانی دربی تبریز به تراکتورسازان

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران با دربی تبریز در ورزشگاه یادگار امام شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ هجدهم که این هفته باید شاهد بازی‌های هفته بیست و یکم آن باشیم از خیلی جهات شباهتی به فصل قبلش ندارد.

به جز پرسپولیس، چهار تیم مدعی امسال در میان پنج تیم اول فصل قبل نبودند که این خود جای تأمل دارد. تحول این تیم‌ها بی‌دلیل نیست و می‌توان با بررسی وضعیت آن‌ها از فصل قبل تا امسال به نکاتی رسید.

پرسپولیس ضعیف‌تر از پارسال اما در صدر

تیم برانکو در حالی مثل فصل گذشته در صدر جدول قرار دارد که امتیازش، گل زده‌اش و پیروزی‌هایش کمتر است.

این تیم نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته که بالطبع برای هماهنگی میان بازیکنانش نیاز به زمان داشته و شاید یکی از دلایل اصلی افت محسوس قرمزهای پایتخت نسبت به لیگ هفدهم همین مسئله باشد.

البته فراموش نکنیم که سپاهان در صورت پیروزی در بازی معوقه‌اش مقابل ذوب آهن به دلیل تفاضل گل بهتر صدر جدول را از پرسپولیس می‌گیرد.

پرسپولیس این هفته جمعه –۱۷ اسفند ماه- از ساعت ۱۶ میهمان نساجی مازندران است.

پدیده، پدیده لیگ هجدهم

در شروع فصل شاید کمتر هوادار فوتبال فکرش را می‌کرد که تیم پدیده مشهد با آن مشکلات مالی بتواند در قامت یک مدعی ظاهر شود.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با نتایجی که به دست آوردند معادلات را به هم زدند؛  امروز این تیم در فاصله دو امتیازی صدر جدول قرار دارد و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و کسب سهمیه آسیا است.

این تیم مثل پرسپولیس صاحب بیشترین پیروزی بوده و سرمربی جوانش خوب می‌داند که کار آسانی در رقابت با سایر مدعیان برای حفظ جایگاه تیمش ندارد.
پدیده این هفته پنج شنبه – ۱۶ اسفند ماه- از ساعت ۱۷ میزبان شاگردان منصوریان است.

صعود ۹ پله ای سپاهان

از همان ابتدای فصل جاری با حضور امیرقلعه نویی روی نیمکت سپاهان و خریدهای بزرگی که انجام داد کاملا مشخص بود که طلایی‌پوشان اصفهانی دوباره به روزهای اوج برمی‌گردند.

این تیم با وجود باخت دو بر صفر هفته گذشته مقابل تراکتورسازی همچنان شانس زیادی برای رسیدن به صدر دارد. آن‌ها اگر از دربی اصفهان سه امتیاز بگیرند به این مهم می رسند.

تیم امیر قلعه‌نویی که نسبت به فصل قبل تا همین جا ۹ پله صعود داشته در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد و همین باعث فشرده نشدن بازی‌هایش می شود.

 از طرفی سپاهانی‌ها در مرحله نیمه نهایی جام حذفی هم با پرسپولیس روبه رو خواهند شد و برنده  به مصاف داماش گیلان می رود. سپاهان به همین دلیل در جام حذفی هم یکی از مدعیان است.

شاگردان قلعه نویی این هفته جمعه – ۱۷ اسفند ماه- از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان میزبان پارس جنوبی جم هستند.

آبی متحول با شفر

فصل گذشته علیرضا منصوریان فقط هفت بازی روی نیمکت استقلال دوام آورد و بعد از تساوی خانگی با ذوب آهن (تیمی که امروز هدایتش را برعهده دارد) جای خود را به وینفرد شفر داد.

مرد آلمانی توانست با رسیدن به جایگاه سوم سهمیه آسیایی را برای تیمش بگیرد. آن‌ها در فصل جاری بهتر از قبل کار کردند و دو پله صعود داشتند.

 استقلال با جذب بازیکنان خوب خارجی در نیم فصل دوم بسیار قدرتمندتر از نیم فصل اول ظاهر شده و با ادامه این روند می‌تواند جایگاه خود را در جدول بهبود بخشد.

استقلال تهران این هفته جمعه – ۱۷ اسفند ماه- از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه میزبان شاگردان علیرضا مرزبان است.

تراکتورسازی بهتر از قبل

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز تغییرات زیادی را از فصل قبل تا امروز روی نیمکتش تجربه کرد. از حضور جان توشاک تا جایگزینی محمد تقوی و حالا هم لیکنز سرمربی سرخپوشان تبریزی شده است.

 همه تغییرات فقط به نیمکت مربوط نمی شود. آن‌ها با جذب بازیکنانی بزرگی مثل حاج صفی، دژاگه، شجاعی و چند خارجی خیلی خوب نتایجی را رقم زدند که امروز از این تیم به عنوان یک مدعی نام می برند. تراکتورسازی فصل گذشته پس از بیست هفته با ۲۱ امتیاز در مکان یازده جدول قرار داشت. اما آلان جایگاه آن‌ها در جدول گویای همه چیز است.

تراکتور سازان در نخستین بازی هفته بیست و یکم،  پنجشنبه -۱۶ اسفند ماه- در بازی که قرار بود در بنیان دیزل برگزار شود باید در یادگار امام میزبان ماشین‌سازی باشد تا دربی شهر تبریز را انجام دهند

کد خبر 369522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.