تجمع اعتراضی کارگران راه‌آهن آذربایجان/زندگی ۲۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی ارومیه

در بسته خبری امروز خطر حریق برای نیمی از جنگل های خراسان شمالی تا شناسایی قهوخانه‌های توزیع کننده قرص‌های مخدر در گلستان و پرداخت‌نشدن پنج ماه حقوق پرسنل شهرداری گمیشان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

خطر حریق در کمین نیمی از جنگل های خراسان شمالی

خراسان شمالی: حسن وحید، مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی با اشاره به تحقیقات انجام شده، گفت: بیش از ۵۰ درصد جنگل های استان در خطر حریق قرار دارند.

برخورد سلیقه‌ای با زمین‌خواری

خراسان شمالی: موسی‌الرضا حیاتی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با ابراز تأسف نسبت به برخورد سلیقه‌ای با متخلفین زمین‌خواری در استان گفت: راه‌حل کاهش زمین‌خواری تسریع در برخورد با متخلفین است.

توقیف ۵۰ تن چوب قاچاق در بجنورد

خراسان شمالی: حسین بدری، جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۵۰ تن چوب قاچاق و بدون مجوز در بجنورد خبر داد.

*********************************************************************************

استحصال آب باران برای مقابله با بحران کم‌آبی

گلستان: سید مناف هاشمی، استاندار گلستان گفت: به وزارت نیرو پیشنهاد می‌شود تا ایجاد سامانه‌های استحصال از آب باران را به عنوان یکی از بهترین روش‌های زودبازده برای مقابله با بحران کم‌آبی در دستور کار قرار دهد.

شناسایی قهوخانه‌های توزیع کننده قرص‌های مخدر در گلستان

گلستان:  شعبان غربا، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: چند باب قهوه‌خانه اطراف مدارس در شهرهای استان گلستان شناسایی شده و با هماهنگی اداره اماکن نسبت به پلمب این مغازه‌ها اقدام شد.

پرداخت‌نشدن ۵ ماه حقوق پرسنل شهرداری گمیشان

گلستان: محمد ایری،  شهردار گمیشان درخصوص پرداخت نشدن معوقات پرسنل شهرداری گمیشان گفت: نیروهای خدوم پرسنل شهرداری شهر گمیشان قریب به پنج ماهی است که موفق به دریافت حقوق خود نشدند و به دلیل یکسری ردیف‌های اعتباری که متاسفانه در سال ۱۳۹۷ محقق نشد.

**********************************************************************************

۳۵۰ هزار نفر در حال مهاجرت به شمال هستند

مازندران: پروفسور پرویز کردوانی، پدر علم کویرشناسی گفت: ۳۵۰ هزار نفر به دلیل کمبود آب از جنوب و مرکز کشور در حال آمدن به استان‌های شمالی، و بیشتر به مازندران هستند، با این هجمه، کشاورزی از بین می رود و ناگزیر زمین‌ها تبدیل به ویلا و ساختمان می‌شوند.

طرح انتقال آب دریای خزر عملی نمی‌شود

مازندران: سیدعلی ادیانی، نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومانی انتقال آب دریای خزر، آن را مانند سایر وعده‌های محقق‌نشده رئیس جمهور، غیرعملی توصیف کرد.

زمین شالیزاری متری ۴۳۰ هزار تومان!

مازندران: محمدرضا رضوی، مدیرکل هواشناسی مازندران و فعال محیط زیست و اقلیم‌شناس گفت: هفته گذشته در رستم‌رود بودم و آنجا زمین متری ۴۳۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود؛ زمینی که در آن برنج می‌کارند، هر چه‌قدر هم در آگاهی کشاورز بکوشید؛ زمین متری ۴۳۰ هزار تومان کجا و سالی پنج میلیون تومان از یک هکتار زمین به‌دست بیاورید کجاست؟

**********************************************************************************

تحصن فرهنگیان گیلانی کذب است

گیلان: نادر جهان‌آرای، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به انتشار تحصن فرهنگیان در برخی استان‌ها در فضای مجازی گفت: تحصن فرهنگیان استان گیلان را تا به این لحظه تکذیب می‌کنم و هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر تعطیلی کلاس درس در آموزش‌وپرورش استان گیلان واصل نشده است.

صرفه‌جویی ۲۰ میلیون لیتری سوخت در خط ریلی قزوین-رشت

گیلان: عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه حمل‌ونقل ریلی موجب صرفه‌جویی در سوخت می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با بهره‌برداری از خط ریلی قزوین رشت حدود ۲۰ میلیون لیتر در سوخت صرفه‌جویی شده و یقیناً شاهد کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نیز خواهیم بود.

پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی کارکنان شرکتی شهرداری رشت در سال ۹۸

گیلان: سید امیرحسین علوی، رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت نسبت به گذشته واقعی‌تر به تصویب رسید افزود: در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت، خبر خوشی برای نیروهای شرکتی شهرداری رشت رقم خورده و شهرداری رشت در این بودجه، ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی کارکنان شرکتی را متقبل شده و انتظار داریم با ورود سازمان بازرسی گامی مؤثر برای رفع مشکلات نیروهای حجمی شهرداری رشت و تعیین تکلیف آنان برداشته شود.

**********************************************************************************

۴کشته و زخمی بر اثر انفجار گاز در شهرستان گرمی

اردبیل: دکتر مجید محمد غریبانی، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: نشتی و انفجار گاز در منزل مسکونی واقع در روستای بیل داشی از توابع شهرستان گرمی  چهار کشته و مجروح داشت.

توزیع تولیدات گوشتی به نرخ مصوب با نظارت دستگاه‌های نظارتی استان اردبیل

اردبیل: ناصر عتباتی، دادستان اردبیل گفت: در آستانه شب عید برای کنترل بازار و کاهش فشار اجتماعی، بخشی از تولیدات گوشتی به قیمت مصوب در مناطق محروم و حاشی‌ ای شهر اردبیل و تعاونی‌های مصرف کارکنان ادارات به تعداد و مقدار مشخص با نظارت کامل دستگاه‌های نظارتی توزیع خواهد شد.

تولید ۶هزارتن عسل از ۳۵۰هزار کلنی در اردبیل

اردبیل: دهقان باقری، کارشناس مسؤول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت : ۳۲۰۰ زنبوردار در اردبیل ۳۵۰ هزار کلنی را مدیریت و در سال بیش از شش هزار تن عسل تولید می کنند.

*********************************************************************************

تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر سوخت هواپیما در پالایشگاه تبریز

آذربایجان شرقی : غلامرضا باقری، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از تولید روزانه ۱۰۰ هزار لیتر سوخت هواپیما در این پالایشگاه خبر داد.

نیم تن سنگ طلای قاچاق در ورزقان

آذربایجان شرقی : قاسم نظری، فرمانده انتظامی شهرستان ورزقان از کشف ۵۱۳کیلوگرم سنگ طلای قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.

تجمع کارگران راه‌آهن آذربایجان

آذربایجان شرقی : تعدادی از کارگران راه‌آهن آذربایجان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود، امروز در حوالی ایستگاه راه‌آهن تبریز تجمع کردند.

**********************************************************************************

پل شیشه‌ای خلخال در تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

آذربایجان‌غربی :  ناصر محمودی، معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: پل شیشه‌ای منطقه گردشگری ازناو خلخال تابستان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

معرفی ۹ طرح گردشگری با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی : جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۹ طرح گردشگری در استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است.

زندگی ۲۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی ارومیه

آذربایجان‌غربی : علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه با بیان اینکه تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی ارومیه در حال حاضر ۲۵ منطقه و محله است، گفت: در این سکونتگاه‌های غیررسمی جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که در حدود ۱۶ درصد از جمعیت شهر را تشکیل داده‌اند.

کد خبر 369515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.