در گام دوم انقلاب، حوزه‌های علمیه پیشگام باشند

شهرضا - امام جمعه نجف‌آباد گفت: حوزه‌های علمیه تلاش کنند در گام دوم انقلاب، پیشتاز باشند و برای مانند گذشته برای تحقق آرمان‌های انقلاب بکوشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، ظهر امروز (سه‌شنبه) در گردهمایی طلاب و روحانیون مدارس علمیه این شهرستان در حمایت از بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین رویداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرن حاضر بود که بر اساس آرمان‌های اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق اهداف اسلام در داخل و خارج کشور است، تاکید کرد: در طول ۱۴ قرن گذشته تلاش‌های زیادی برای اجرای کامل احکام اسلامی انجام شده، اما هیچ‌یک به اندازه انقلاب اسلامی اثرگذار و جامع نبوده است.

امام جمعه نجف‌آباد پیروزی انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز استقلال ایران و عزتمندی شیعیان در جهان دانست و خاطرنشان کرد: شاه و گماردگان او در رژیم گذشته، دست نشانده بیگانگان بودند و با احکام اسلامی مخالفت می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسناتی اضافه کرد: در رژیم گذشته از مبارزان انقلابی و یاران حضرت امام(ره) با عناوینی چون اقلیت گمراه و خرابکار یاد می‌کردند، اما امروز همگان می‌دانند که آنان پیرو قرآن و اهل بیت(ع) بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بزرگترین شخصیت سیاسی و اجتماعی جهان بود، یادآور شد: تفکر الهی امام راحل(ره) دل‌های مستضعفان و ستم‌دیدگان جهان را به سوی ایشان جلب کرد و زمینه صدور انقلاب اسلامی فراهم شد.

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به صدور بیانیه رهبر معظم انقلاب در آغاز دهه پنجم انقلاب، اظهار کرد: رهبر انقلاب در این بیانیه با دیدگاهی مبتنی بر آینده‌نگری قرآنی و پیش‌بینی اهل بیت(ره) درخصوص آینده تاریخ از نیروهای مومن و انقلابی خواستند تا با اقتدار بیشتری در صحنه حاضر شوند.

حجت‌الاسلام حسناتی تاکید کرد: افرادی که از غلبه احکام اسلام بر جهان می‌ترسند و این آیین الهی را با منافع مادی خود در تضاد می‌دانند، می‌کوشند تا با جهان‌گیر شدن آن مقابله کنند.

وی حزب‌الله لبنان و سیدحسن نصرالله را بازوان توانمند انقلاب اسلامی در ترویج معارف شیعه دانست و افزود: بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشورهای شمال آفریقا و اروپا به مذهب تشیع گرایش پیدا کرده‌اند.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه همه در برابر خون شهدا و مجاهدت علما مسئولیت دارند، یادآور شد: دستاوردهای درخشان امروز در انقلاب و ترویج اسلام، حاصل تلاش گذشتگان است، اما ما نیز در برابر آیندگان مسئول عمل به احکام اسلام و ایجاد زمینه مناسب برای ترویج انقلاب هستیم.

حجت‌الاسلام حسناتی ادامه داد: استان اصفهان از مهمترین پایگاه‌های تشیع در جهان است و علما و مردم آن باید با درک موقعیت تاریخی خود، در گام دوم انقلاب پیشتاز باشند.

کد خبر 369507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.