ایران هیچ‌گاه از سیاست‌های وارداتی استفاده نمی‌کند

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که از سیاست های وارداتی استفاده کند. از دانش دیگران بهره می بریم، اما بر اساس آنچه خود تصمیم می گیریم ‌دکترین را تدوین می کنیم.

به گزارش ایمنا، سردار سرلشگر «محمد حسین باقری» امروز سه شنبه-۱۴ اسفند- در مراسم دانش آموختگی دانشجویان‌ دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانش را از موضوعات با اهمیت برای نیروهای نظامی عنوان کرد و افزود: ما از دانش و تجربه دیگران حداکثر استفاده را می کنیم، اما تقلید گر نیستیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات مختلفی روبه رو است که نیروهای مسلح باید خود را برای رویارویی با آنها آماده کنند. افتخار ما این است که با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی‌ راهبرد ها، برنامه های ایران بر اساس آموزه های دین مبین اسلام‌ انجام می شود که به دانش و دانش پژوهی ارزشی والا می دهد.

سرلشگر باقری خاطرنشان کرد: ما به دانش و آموزش به عنوان یک اولویت نگاه و به آن افتخار می کنیم. ایران به عنوان کشوری مستقل با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، در گام دوم انقلاب نگاهی بسیار جدی و آرمانی به موضوع علم و دانش دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که با تهدیدات و فرصت های جدیدی روبه رو هستیم، گفت: وجود کشوری تابع انقلاب اسلامی که قلدری قدرت های جنایت کار را بر نمی تابد و توصیه به آزادی برای ملت ها دارد، مورد پسند آنها نیست، از این رو با ما دشمنی می کنند.

سرلشگر باقری ادامه داد: ما امروز با انواع تهدیدهای ناهمتراز، همتراز، جنگ های نیابتی توسط اشرار و تروریست ها و امنیتی مواجه هستیم از این رو نیروهای مسلح باید برای رویارویی با انواع آنها آماده باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز می بینیم کشوری که چهار دهه با انواع تهدیدات و تحریم ها مواجه بوده است هر روز شاداب تر از گذشته با تهدیدات مواجه و از فرصت ها استفاده می‌کند و سعی دارد تا بهترین روابط را با همسایگان برقرار کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در منطقه ای که قدرت ها در حال تلاش برای به هم ریختن امنیت وآرامش آن هستند ،ایران در امنیت کامل است.

سرلشگر باقری ادامه داد: برای عبور دادن انقلاب از موانع و مواجهه با حوادث آینده نیروهای مسلح مسئولیت دارد که در این میان مسئولیت دافوس سنگین تر است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح خطاب به اساتید دانشگاه دافوس اظهار کرد: این مجموعه دانشگاهی وظایف شفاف و سنگینی دارد و تمرکز آموزش ها و پژوهش ها باید در راستای پاسخ به نیازهای نیروهای مسلح برای امروز و آینده باشد.

سرلشگر باقری با تاکید بر این که توجه به بصیرت دینی و معنویت افزایی باید دائما دنبال شود، تصریح کرد: ما در دوران پرفتنه ای زندگی می کنیم و افسران باید دائما در جستجوی هدایت باشند و در تبعیت از رهبری راه راست را تشخیص دهند.

سرلشگر باقری تصریح کرد: ارتش و سپاه دو بازوی قدرتمند ملت و کشور هستند که با هم افزایی می توانند کشور را در ثبات و ارامش‌ حفظ، قدرت را افزایش و بازدارندگی پایداری ببخشند.

وی ادامه داد: این‌ روحیه ارزشمند در ارتش و سپاه در اوج وجود دارد و این مسیر می‌تواند بهترین‌ یاور و کمک برای پیشبرد اهداف نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 369502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.