۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
کاهش نقاط حادثه‌خیز شهرضا

شهرضا – مسئول اداره مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری شهرضا از رفع شش نقطه حادثه‌خیز درون شهری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین کوهی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری‌ها در حوزه ترافیک شهری، احصا نقاط حادثه‌خیز شهری است که باید با انجام اقداماتی همچون آرام‌سازی سطح یک و دو در سطح و حاشیه معبر و کاستن از سرعت، میزان تردد و تعداد  وسایل نقلیه، زمینه ایمنی کاربران سواره و پیاده را فراهم کنند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط حادثه‌خیز احصا شده در شهرضا "میدان فاطمیه" در بلوار امام خمینی(ره) است که باتوجه به شکل هندسی آن به عاملی بازدارنده در ترافیک شهری تبدیل شده است.

مسئول اداره مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری شهرضا با بیان اینکه میادین شهری کاربری‌های مختلفی دارند، تصریح کرد: به عنوان نمونه میدان امام اصفهان، منجر به گردهمایی یا تجمع کاربران می‌شود و بعضی از میادین نیز جنبه اقتصادی دارند، اما میدان فاطمیه هیچ‌یک از کارکردهای میادین شهری را ندارد.

کوهی‌زاده از اجرای طرح اصلاح این میدان خبر داد و افزود: پیش از این طرح اجرای تقاطع غیرهمسطح در این محل در کمیته کار شهرداری مطرح و در شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک شهرستان مصوب شده بود، اما به دلیل نابسامانی مالی شهرداری، امکان اجرای آن وجود نداشت.

وی گفت: برای روان‌سازی جریان ترافیک و رفع گره ترافیکی و حذف نقطه حادثه‌خیز در این محل طرح تبدیل میدان به چهارراه هوشمند مصوب شد.

مسئول اداره مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری شهرضا یادآور شد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد اجرای این پروژه به اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال نیاز دارد.

کوهی‌زاده همچنین با اشاره به آغاز مراحل اجرایی طرح بازگشایی چهارراه سمیه شهرضا تصریح کرد: این محل به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مسدود شده بود، اما با توجه به بررسی‌های انجام شده و درخواست‌های مکرر شهروندان، برای بازگشایی آن اقدام شده است.

وی اضافه کرد: اگر زیرساخت‌ها و اعتبارات فراهم شود این چهارراه تا قبل از پایان سال بازگشایی می‌شود و در غیر این صورت برای آرام سازی سطح یک و دو، اقدام می‌شود.

مسئول اداره مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری شهرضا خاطرنشان کرد: با اصلاح شش نقطه حادثه‌خیز شهری در میدان فاطمه، ورودی شهر از سمت اصفهان، ورودی بلوار آیت‌الله غفاری، خیابان تابان، جاده اسلام‌آباد و ورودی دانشگاه آزاد، تعداد این نقاط از ۳۲ نقطه به ۲۶ نقطه کاهش یافت.

کد خبر 369497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.