"آن‌ها" زندگی زنان جامعه را روایت می‌کند

تهیه کننده فیلم "آن‌ها" گفت: تابوهایی در جامعه وجود دارد که در شکل گیری هویت زن یا مرد افراد در جامعه تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست نقد و بررسی فیلم "آن‌ها" شب گذشته _دوشنبه ۱۳ اسفندماه_ با حضور فروزان جنیران تهیه کننده و احسان سلطانیان کارگردان این فیلم برگزار شد.

فروزان جنیران در این نشست اظهار کرد: فیلم "آن‌ها" دارای سه اپیزود است که زندگی زنان جامعه را روایت می‌کند، زنانی که زندگی متفاوت تری نسبت به دیگر زنان دارند.

تهیه کننده و سرمایه گذار این فیلم با اشاره به وجه تمایز این فیلم با دیگر آثار سینمایی ادامه داد: در فیلم "آن‌ها" سیاه نمایی مردانه وجود ندارد و سعی بر این داشتیم فیلم را از شعارهای فمینیستی نجات دهیم.

وی افزود: من به عنوان طراح اولیه فیلمنامه بر این اعتقاد بودم که یک سری بایدها و نبایدها و تابوهایی در جامعه وجود دارد که در شکل گیری هویت زن یا مرد افراد در جامعه تأثیر می‌گذارد.

جنیران اضافه کرد: در جامعه اتفاقاتی می افتد که نمی‌توان مردان را مقصر دانست و یا معتقد بود که زنان نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند و این فیلم را با هدف نشان دادن دیدگاه‌های مختلف ساختیم.

وی با اشاره به موضوع اپیزودهای فیلم" آن‌ها" گفت: این فیلم داستان سه زنی را روایت می‌کند که درگیر دریافت ارثیه، زندگی با همسر قطع نخاعی و بارداری در دوران نامزدی شده‌اند و هر کدام به دلیل اتفاقاتی که دامن گیرشان شده ماجراهایی را دنبال می‌کنند و در این فیلم تمام داستان‌هایی که می‌بینیم آشنا هستند و ما نمونه‌ای از آنها را در جامعه دیده‌ایم.

لوکشین‌های فیلم در اصفهان فیلمبرداری شده است

تهیه کننده فیلم آنها با بیان اینکه تمام لوکیشن های فیلم دراصفهان فیلمبرداری شده است، اظهار کرد: فیلم "آن‌ها" از دی ماه در تهران اکران شد و صدر نشین جدول هنر و تجربه بود و با توجه به استقبالی که از این فیلم شد تلاش می‌کنیم در دیگر شهرهای بزرگ نیز اکران فیلم را داشته باشیم.

در ادامه این نشست کارگردان فیلم سینمایی"آن‌ها" اظهار کرد: اگرچه لوکیشن اصلی فیلم در اصفهان بود اما دراین فیلم از نماهای اصفهان استفاده نکردیم زیرا در اینصورت این اتفاقات تنها به زنان اصفهان ارتباط پیدا می‌کرد.

احسان سلطانیان با بیان اینکه هدف اصلی انتخاب بازیگران، باورپذیر بودن نقش‌ها بوده است، افزود: در این فیلم از چند بازیگر مطرح استفاده کردیم و قصد ما این بود مخاطب فیلم را دوست داشته باشد و برای فروش گیشه اصراری به انتخاب سوپراستارهای سینمایی نداشتیم.

این کارگردان در ارتباط با انتخاب عنوان فیلم افزود: "آن‌ها" سه زن در فیلم هستند که کارهایی را انجام می‌دهند شاید کمتر زنی بتواند انجام دهد و آن‌ها می‌خواهند مثل بقیه زن‌ها نباشند.

فیلم سینمایی "آن‌ها" به تهیه کنندگی فروزان جنیران و داریوش بابائیان، کارگردانی احسان سلطانیان و با بازی شبنم مقدمی، هدی زین العابدین، سمیرا حسن پور، امیرحسین آرمان، سعید داخ و سیامک اطلسی شب گذشته در سالن سینمایی سیتی سنتر اصفهان اکران شد.

کد خبر 369489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.