سفر اعضای «کدپینک» به ایران با هزینه شخصی

جمعی از فعالان صلح‌طلب و ضد جنگ با عنوان «کدپینک» با تمایل و هزینه شخصی خود به ایران سفر و در این سفر علمی – گردشگری با نهادهای دانشگاهی و مطالعاتی کشورمان مانند دانشگاه تهران نشست‌های مشترک برگزار کردند؛ همچنین با برخی مسئولین جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایمنا، وزیر امور خارجه در نشست صمیمانه با این گروه ضمن تبیین مفاهیم استقلال به عنوان اصلی بارز در سیاست خارجی ایران و امنیت درون زا و متکی به مردم، دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای، جهانی، حقوق بشر و مساله فلسطین را تشریح و به سوالات حاضران در خصوص موضوعات مختلف سیاست خارجی کشورمان پاسخ داد.

گروه فعالین صلح آمریکا در این سفر علمی – گردشگری از شهرهای اصفهان و شیراز نیز بازدید کردند و در جریان سفر و ملاقات‌های خود در ایران با همراه داشتن بنرها و پلاکاردهایی در محکومیت سیاست‌ها و اقدامات دولت آمریکا علیه مردم ایران از جمله تحریم‌های ظالمانه آمریکا، این سیاست‌ها را محکوم و خواهان تعامل صلح طلبانه با ایران شدند.

در طول این سفر اعضای گروه کدپینک از برخوردها و رفتارهای سخاوتمندانه و پذیرایی گرم مردم ایران تشکر کردند. این گروه امروز (سه شنبه) پس از حدود یک هفته حضور در ایران، به آمریکا باز خواهند گشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 369485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.